Bo Nio res skočil v zelje Mercedesu in Maybachu?

26. 12. 2023 | Matjaž Korošak
Deli

Pri kitajski znamki z mednarodnim instistucionalnim lastništvom so prepričani, da imajo v rokah aduta - novo lusuzno limuzino s pogonom nove generacije. Bo to dovolj, da Nio izplava? Ali bodo morali čakati na napovedani cenejši znamki? 

Mlada znamka, ki bi jo že zaradi lastništva številnih velikih globalnih skladov težko imenovali zgolj kitajska, je na avtomobilskem zemljevidu komaj devet let. Pa vendar sodi med premijske ponudnike. Zdaj želi z novim modelom, brez kančka strahospoštovanja, izzvati avtomobilske zvezde stalnice s sto in večletno tradicijo. Tik pred koncem leta je namreč znamka, ki je še pred slabimi tremi leti skoraj bankrotirala in sebe predstavlja kot predvsem visokotehnološko podjetje, predstavila svojo admiralsko ladjo. Luksuzno baterijsko električno limuzino ET9.

ET9 - nekje med križancem, kupejem in limuzino

Nio ET9

Nio ET9

Nio

Z oblikovalsko oznako Landjet so umestili ET9 v razred premijskih modelov najvišjega razreda, kjer gre za nekakšno mešanico klasične limuzine z potezami križancev (sicer pa si lahko to oznako bolj lasti Audi za svoje koncepte v tem razredu). Kar dobre 5,3 metre dolga limuzina ponuja prostor štirim potnikom, tista na zadnjih sedežih sta seveda posebej izpostavljena. S širino sedežev skoraj 60 cm, naklonom do 45 stopinj, 11 možnostmi nastavitev, posebno mizo, stekleno streho s sedmimi stopnjami zatemnitve, dvema 14,5 palčnima OLED zaslonoma, ...

Nio

Nova generacija 900V platforme

ET9, ki bo sicer na voljo šele leta 2025, je nastajal na novi 900 V platformi, kar omogoča izjemne polnilne čase - tovarna obljublja 3 minute za 225 kilometrov dosega, saj omogoča polnjenje z močjo do neverjetnih 600 kW. Če se seveda lastnik ne bo odločil za avtomatizirano menjavo baterije tretje generacije, ki bi naj z novim sistemom trajala le 3 minute. Model bosta poganjala dva motorja, od katerih je glavni tisti, ki je nameščen na zadnji osi in je menda povsem nov (z rekordno močjo glede na težo) in močjo do 340 kW (prednji zmore 180 kW).

Nio ET9

Nio ET9

Nio

Superračunalnik za nadzor vseh sistemov

Poleg izjemne torzijske čvrstosti karoserije pri znamki izpostavijo tudi dejstvo, da so vse funkcije - od krmiljenja, zavor, pedala 'plina', ...nadzorovane 'by wire', da EZ9 ponuja vrhunsko aktivno zračno vzmetenje (ki omogoča kar 220 mm hoda), štirikolesno krmiljenje in še in še. Celotno arhitekturo bi naj nadzoroval nov računalnik, ki omogoča kar 75 odstotkov hitrejšo procesno moč, kot je to običajno v industriji.

Kmalu menda dve podznamki za Evropo

Nio ET7

Nio ET7

Nio

Za Nio, ki se je po strmem vzponu leta 2020 znašel na robu bankrota, je luksuzna superlimuzina ključnega pomena, saj gre za segment z največjimi maržami. Glede na finančne težave, ki znamko še vedno pestijo (pred kratkim so morali odpsutiti 10 odstotkov delovne sile), je to seveda ključno, Ravno tako, kot  vstop v segment nižje. Zato so za leto 2025 že pripravili dve znamki - Alps in Firefly, obe namenjeni predvsem Evropi.

Slednja naj bi ponudila predvsem manjše, dostopnejše in družinske modele z visoko tehnologijo, ki bi konkurirale Volkswagnu, Fordu, Renaultu, ... Alps pa bi naj bila zanmka, ki bi bila cenovno in tehnološko umeščena med obe. Nio je v Evropi na voljo v šestih državah, v glavnem z modeli ET5, ET7 in EL7.

Preberite še: Vozniškim izpitom se obeta nova kategorija. Če boste želeli voziti to vozilo, bo potreben preizkus znanja

BONUS VIDEO: Lexus UX - Zadržan prestiž

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj