V Nissanovi ponudbi križancev se zadnja leta največ vrti okrog modela Qashqai, ki že nekaj let velja za uspešnico, pravzaprav najpomembnejši model znamke in avtomobil, brez katerega bi Japoncem lahko trda predla. Nekje v ozadju pa je, vsaj glede na to, koliko jih je na cestah (v primerjavi s Qashqaiem in Jukom) model X-Trail. A nanj pri Nissanu niso pozabili in tudi ne nameravajo. Dobil je namreč že svojo četrto generacijo.
Preberite še: Premiera: bo Nissan Qashqai uspel navdušiti tudi v četrto? Tehnologija govori v njegov prid
X-Trail namreč ni klasičen križanec, ampak nagovarja posameznike in družine, ki se z avtomobilom z nekoliko višje nasajeno karoserijo dejansko utegnejo podati tudi na nekoliko manj urejene poti. Glede na to, da je doslej v vseh generacijah skupaj uspel prepričati okrog sedem milijonov kupcev, je zanimanje zanj brez dvoma veliko.
Štirikolesni pogon novega avtomobila je zasnovan povsem na novo. Gre za nov sistem, poimenovan e-4ORCE, zasnovan za avtomobile z električnim pogonom. Avtomobil je namreč v tem primeru opremljen z dvema elektromotorjema s skupno močjo 157 kilovatov, po zaslugi takšnega pogona pa bo prenos navora na zadnja kolesa 10.000-krat hitrejši kot pri mehanskem prenosu avtomobila, opremljenem zgolj s klasičnim termičnim motorjem pod sprednjim pokrovom.
Novi X-Trail, zasnovan na platformi CMF-C, bo sicer na voljo kot električni avtomobil, a tudi kot blagi hibrid (z 1,5-litrskim bencinskim motorjem moči 120 kilovatov ali 164 'konjev' in 12-voltno tehnologijo) ter hibrid z oznako e-Power.
Novi X-Trail uporablja tako imenovan koncept zaporednega hibrida, kakršnega najdemo tudi pri hibridih zadnje generacije znamke Honda.
Prav zadnji omenjeni pogonski sklop naj bi bil sicer najbolj tržno zanimiv, nikakor pa ne gre za klasičnega hibrida, ko termični in elektromotor skupaj ali ločeno poganjata avtomobil. Nissan je namreč znova obudil leta 2016 premierno predstavljeno zasnovo, ko kolesa poganja 150-kilovatni elektromotor, bencinski agregat pa skrbi zgolj za polnjenje električne baterije.
Ta proces se odvija v območju vrtljajev, pri katerih je izkoristek goriva najboljši, avtomobil pa se na drugi strani obnaša kot klasičen električni avtomobil. V pomoč bencinskemu motorju bo sicer tudi sistem e-Pedal za rekuperacijo odvečne zavorne energije. Enak bencinski motor bo sicer nameščen tudi v različici z dvema elektromotorjema, kar pomeni, da X-Trail vendarle ne bo povsem brezemisijski.
V osrčju novega X-Traila se torej skriva veliko sodobne tehnologije, sodoben pa je tudi njegov videz. Ta namreč zajema prepoznavno Nissanovo masko v obliki črke V in robustne, a sodobne linije ter velike odprtine za kolesa, ki jih še dodatno poudarjajo črne obrobe. Za zaščito karoserije bodo sicer skrbele še kovinske zaščite na spodnjih robovih karoserije.
V notranjosti je bila posebna pozornost namenjena izboljšanju materialov – na voljo bo tudi precej usnja – kljub temu pa je kabina zasnovana precej klasično. To pomeni, da kabina ni pretirano digitalizirana, saj so na volanskem obroču in armaturni plošči, konkretno pri vmesniku klimatske naprave in pod zaslonom infozabavnega sistema, še vedno ostala klasična bližnjična stikala.
Drugo področje, ki so mu namenili več pozornosti, zajema uporabnost. X-Trail je namreč v zadnji inkarnaciji na voljo tudi s sedmimi sedeži, za 20 litrov pa je večji še njegov prtljažnik. Ta sedaj meri 585 litrov (ob petih postavljenih sedežih), njegova zasnova pa ponuja tudi nekoliko več uporabnosti. Na pogled bolj zasilna šesti in sedmi sedež sta lahko stalno prisotna v vozilu, kljub temu pa bo prtljažno dno še naprej ravno.
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem