Na Norveškem je bilo lani med novimi avtomobili skoraj 90 odstotkov električnih, vodi Tesla.
V polomiji, ki so jo lani na evropskih trgih doživeli električni avtomobili, ena redkih svetlih zvezd sije na severu, na Norveškem. Električni avtomobili so lani tam predstavljali 89 odstotkov prodanih novih avtomobilov, s čimer se je država približala cilju, da do leta 2025 postane popolnoma električna.
"Potrebujemo le še 10 odstotkov več, da dosežemo cilj za leto 2025," je v izjavi zapisalo norveško cestno združenje (OFV). Od 128.691 registracij novih avtomobilov v lanskem letu jih je bilo 114.400 električnih, kar je najvišji delež na katerem koli večjem nacionalnem avtomobilskem trgu in krepko več od 82-odstotnega deleža leta 2023.
Čeprav je Norveška velika proizvajalka nafte in plina, si bo v letu 2025 prizadevala, da bi bili vsi novi prodani avtomobili brez emisij, kar je 10 let pred ciljem Evropske unije, katere članica Norveška ni.
Leta 2012 so električni avtomobili predstavljali le 2,8 odstotka prodaje, a so od takrat doživeli pravi razcvet. Električni avtomobili so bili oproščeni številnih davkov, zaradi česar so postali konkurenčni močno obdavčenim avtomobilom z motorji z notranjim zgorevanjem. Lastniki so izkoristili tudi oprostitve plačila cestnine, brezplačno parkiranje na javnih parkiriščih in uporabo prometnih pasov javnega prometa.
Medtem ko so bile nekatere davčne olajšave in spodbude z leti razveljavljene, so električni avtomobili postali običajni. "Ključno je ohraniti spodbude, ki dajejo prednost nakupu električnih avtomobilov, če želita vlada in parlament doseči cilj, ki sta si ga sama zastavila," je v sporočilu za javnost zapisal Oyvind Solberg Thorsen, direktor OFV.
Tesla je vodilna med znamkami električnih avtomobilov na Norveškem z 19 odstotki trga, sledijo pa ji Volkswagen, Toyota, Volvo in BMW.
Novo na Metroplay: Alenka Husič o najlepših spominih, vzgoji hčerk in pestrem preteklem letu