Nov avto za ceno rabljenega

15. 5. 2020 | Jure Šujica
Deli

Na trg je prišla le nekaj let pred gospodarsko krizo in tako ji je uspelo osvojiti kupce po Evropi: tudi na najbolj zahtevnih trgih.

Evropski pa tudi slovenski avtomobilski trg kmalu po prelomu tisočletja ni bil prav posebej naklonjen nizkocenovnim avtomobilom. Tudi sicer je bila ponudba v tem segmentu precej slaba – Lada je bila prisotna le še na nekaterih manj razvitih trgih pa tudi nekdaj popularna Zastava dlje kot do Hrvaške ni prišla. Kupci so se ozirali po cenejših, a manjših avtomobilih oziroma večjih in dražjih, vmesne poti skorajda ni bilo. Vse dokler ni na trg prišla Dacia.

Dacia je sicer nastala že leta 1966, od začetka pa so v romunskem podjetju za domači trg proizvajali avtomobile, ki so bili v bistvu le starejši Renaultovi modeli z njihovim logotipom. In ko je podjetje 33 let pozneje zapadlo v finančne težave, je bilo hitro jasno, kdo bo rešitelj. Iz Francije so prišli predstavniki Renaulta, v celoti so prevzeli podjetje in začeli s popolno preobrazbo podjetja, katere cilj je bil vstop na evropski trg.

Filozofija Romunov in Francozov je bila jasna: izdelati avtomobil, ki bo prostoren, nezahteven za uporabo in, kar je najpomembneje, cenovno dostopen. Še več, želeli so ustvariti avtomobil, ki bo stal toliko denarja, kot enako velik, a nekaj let star rabljen avtomobil. Šest let po začetku projekta je bil Logan realiziran, sprva na domačih tleh, že prihodnje leto – prav na današnji dan, 15. maja – pa je zapeljal tudi na evropske trge, kjer nikakor ni ostal neopažen. 1,8 milijona so jih namreč prodali do zdaj, po 15 letih pa v drugi generaciji še naprej ostaja na trgu.

No, Logan pa vseeno ni ostal edini avtomobil v Dacijini ponudbi. Sledili so namreč še izredno priljubljeni križanec Duster – ki bo v prihodnjih letih najverjetneje postal najbolje prodajan model (v desetih letih so jih prodali 1,6 milijona) – karavan Sandero, Logan, enoprostorec Lodgy in pa manjši kombi v podobi modela Dokker. Že kmalu pa se bo ponudbi pridružil tudi prvi električni avtomobil, s čimer bo Dacia kljub svoji cenovni dostopnosti še naprej stopala v korak s časom.

Obletnico prihoda na evropske trge pa pri Dacii praznujejo tudi s posebno serijo vseh zgoraj navedenih modelov (z izjemo Dokkerja), poimenovano DACIA 15 YEARS. Poseben paket opreme bodo zaznamovali nabor sedmih barv (kot glavna bo na voljo modra), 7-palčni informativno-zabavni sistem, sistem za zaznavanje v vozil v mrtvem kotu, sistem več kamer za parkiranje in pa 16- oziroma 17-palčna platišča. Najcenejši model iz omenjene serije bo Sandero Stepway, za katerega bo, upoštevajoč davek na dodano vrednost, treba odšteti vsaj 13.290 evrov.

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del