Zakonodaja se hkrati dotika področja uporabe električnih skuterjev.
Prometne kazni so v Sloveniji že dlje časa ena najbolj vročih tem, saj se v primerjavi z evropskimi zdijo nesorazmerno visoke, hkrati pa določenih področij sploh ne urejajo. Poslanci v državnem zboru so namreč konec prejšnjega tedna sprejeli novelo zakona, ki predvideva nove kazni za udeležence v prometu, hkrati pa ureja tudi doslej slabo urejeno področje uporabe električnih skirojev v cestnem prometu.
Novih kazni bo večina voznikov verjetno veselih, saj prinašajo znižanje kazni za prekoračitev najvišje dovoljene hitrosti v naseljih, kjer je omejitev hitrosti 50 kilometrov na uro. Glede na dosedanji zakon je veljalo, da kazen za prehitro vožnjo v naselju znaša 40 evrov za prekoračitev do pet kilometrov na uro; 80 evrov za prekoračitev do 10 kilometrov na uro, 250 evrov za 10-20 kilometrov na uro, 500 evrov za 20-30 kilometrov na uro in pa 1.000 evrov za prekoračitev omejitve do 50 kilometrov na uro.
Po novem zakonu se 'razredi' nekoliko spreminjajo, generalno pa bodo omejitve občutno nižje. Za prekoračitev hitrosti do 10 kilometrov na uro bo potrebno plačati 40 evrov, za prekoračitev do 20 kilometrov na uro bo kazen znašala 120 evrov, za prekoračitev do 30 kilometrov na uro 250 evrov, za prekoračitev od 30 do 40 kilometrov na uro 500 evrov (tu je uveden nov 'razred', pred tem je kazen za tak prekršek znašala 1.000 evrov) in za prekoračitev hitrosti med 40 in 50 kilometri na uro 750 evrov. Najvišja kazen medtem ostaja enaka in znaša 1.200 evrov.
Nov zakon je bil sicer predstavljen že konec lanskega leta, a doslej še ni bila izvedena njegova potrditev. Se pa sočasno s kaznimi za prehitro vožnjo v naselju zmanjšujejo tudi kazni za prehitro vožnjo izven naselja ter tudi na avtocestah in hitrih cestah.
Medtem, ko na ministrstvu za infrastrukturo znižujejo kazni za prehitre voznike, pa hkrati dvigujejo kazni na drugih področjih Tako bodo policisti poslej namesto z 80 z 200 evri kaznovali voznike, ki bodo neupravičeno parkirali svoja vozila na mestih, rezerviranih za gibalno ovirane osebe, hkrati pa bodo namesto s 125 z 250 evri kaznovali voznike, ki bodo med vožnjo uporabljali mobilni telefon.
V sklopu novega zakona pa so poslanci pričeli z urejanjem področja električnih skirojev. Novela zakona namreč določa, da morajo le-ti za vožnjo uporabljati kolesarske steze, kjer le-teh ni, pa morajo uporabljati desni rob vozišča. Hkrati morajo uporabniki lahkih motornih vozil, kamor spadajo električni skiroji do dopolnjenega 18. leta uporabljati zaščitne čelade. Z novelo tako zakon kolesarje in uporabnike električnih skuterjev obravnava bolj ali manj enako.
Pomembna novost novele pa je uvedba možnosti zavijanja desno v križiščih ob rdeči luči tudi na križiščih, ki nimajo ločenega pasu za to. A to ne pomeni, da bodo vozniki to lahko počeli vse povsod. To bo namreč dovoljeno le v križiščih, opremljenih s sivim kvadratnim prometnim znakom in puščico, usmerjeno v desno stran, pri čemer pa bodo imela vozila, ki bodo prihajala z leve strani še vedno prednost.