Nov škandal na Japonskem, posredno vpletenih več svetovnih avtomobilskih proizvajalcev

18. 10. 2017 | Jure Šujica
Deli

Japonski železarski velikan naj bi aluminij in baker, slabša od obljubljenega, prodajal več kot desetletje, po prvih ocenah bi bila lahko uporabljena pri sestavi  več milijonov vozil.

Iz Dežele vzhajajočega sonca prihaja novica, ki bi lahko v veliki meri vplivala na več svetovnih proizvajalcev avtomobilov iz Japonske in Združenih držav Amerike. Tretje največje železarsko podjetje v državi, Kobe Steel, naj bi namreč svojim strankam dobavljajo aluminij in baker, ki naj ne bi dosegala obljubljene kvalitete. Po sedaj zbranih podatkih naj bi delež omenjenih kovin, ki je iz tovarne na trg prišel med septembrom 2016 in avgustom 2017, znašal štiri odstotke. Vodstvo podjetja se je medtem že javno opravičilo.

Podatek je še posebej zaskrbljujoč, ker je bila omenjena tovarna dobavitelj kovin za štiri izmed največjih japonskih proizvajalcev avtomobilov – Toyota, Mazda, Nissan in Honda – poleg tega pa je bila dobaviteljica še dvema ameriškima proizvajalcema avtomobilov, General Motorsu in Fordu. Glede na to, da naj bi se nepoštena praksa dogajala več kot desetletje, je verjetno, da bi bili slabi materiali brez vednosti avtomobilskih proizvajalcev lahko uporabljeni v več milijonih avtomobilov, kar bi v najhujšem primeru lahko pomenilo, da avtomobili ne dosegajo obljubljenih varnostnih standardov. Evropska avtomobilska velikana Daimler in PSA sta medtem že zanikala, da bi Kobe bil tudi njun dobavitelj aluminija in bakra.

Bo šel Kobe po poteh Takate?

Poleg omenjenih avtomobilskih podjetij naj bi bilo s strani Kobeja skupaj oškodovanih kar 500 svetovnih podjetij, med drugim naj bi bile manj kvalitetne kovine vgrajene tudi v letala Boeing 787 Dreamliner in hitre japonske vlake Shinkansen. Prizadeti proizvajalci se sicer na razkrite nepravilnosti železarne še niso odzvali, je pa Nissan že v začetku tega meseca vpoklical 1,2 milijona svojih vozil, na katerih naj pred dobavo ne bi bil opravljen kontrolni pregled.

Srž celotne težave se sicer skriva v tem, da naj bi zaposleni v tovarni pri izdelavi in distribuciji kovin navajali napačne podatke o trdnosti in vzdržljivosti materialov. Je pa to že drug škandal na Japonskem v zadnjem času, povezan z avtomobilsko industrijo. Pri tem imamo v mislih podjetje Takata, proizvajalca varnostnih pripomočkov, ki naj bi svojih strankam dobavljal okvarjene zračne mehove. Pri teh se je namreč v več primerih zgodilo, da so napihovalci mehov med aktivacijo eksplodirali, nekaj izmed teh primerov pa je bilo za voznike usodnih. Zaradi tega škandala je šlo podjetje kasneje v stečaj.

Jure Šujica
foto: Arhiv AM

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja