Nov vidik varnosti: nove avtomobile bodo testirali pod vodo

Spremembe bodo uvedene že s prihodnjim letom.

Nov vidik varnosti: nove avtomobile bodo testirali pod vodo (foto: Profimedia) Profimedia
25. 7. 2022

Na področju varnosti novih avtomobilov pogovori običajno tečejo v smeri pasivne in aktivne varnosti v primeru trka z drugim avtomobilom ali oviro. Jasno, seveda je govora tudi o preprečevanju nesreč s pomočjo vse bolj številčnih asistenčnih sistemov, praktično nikoli pa pozornost ni namenjena varnosti v primeru prometnih nesreč, ko vsaj eno vozilo konča v vodi. Vsaj v Evropi ne.

Nekoliko bolj napredni pa so očitno Avstralci. Njihova organizacija, zadolžena za testiranje varnosti novih avtomobilov v prometnih nesrečah ANCAP (Australasian New Car Assessment Program; ekvivalent evropski organizaciji EuroNCAP) bo namreč prihodnje leto začela preverjati varnost novih avtomobilov, ki končajo v vodi. Pri tem bo to postal še eden izmed segmentov ocenjevanja, od katerega bo odvisna skupna ocena.

Proizvajalci bodo tako morali zagotoviti, da bo v avtomobilu, ki je potonil vsaj deset minut kasneje mogoče normalno odpreti vrata (brez delujočega akumulatorja) in pa da je po tem času še vedno mogoče odpreti tudi električno pomična stekla. V kolikor to ne bo mogoče pa bodo morali potnikom zagotoviti način in navodila, kako razbiti bočna okna.

Preberite še: ADAC razkriva: to so najmanj zanesljivi avtomobili

Navodila za razbitje oken bodo morala biti priložena v navodilih za uporabo vozila, v kolikor proizvajalci ne bodo poskrbeli za nobenega izmed zgornjih ukrepov, pa ne bodo mogli več dobiti najvišje ocene na preizkusnih trkih.

Razlogov za uvedbo novih kategorij ocenjevanja pri ANCAP niso navedli, povezani pa naj bi bili neuradno z nedavnimi poplavami v Avstraliji. Izkazalo se je namreč, da je v vse večjem številu novih avtomobilov odpiranje vrat elektronsko nadzorovano, navodil, kako odpreti vrata v primeru poplav ali ko avtomobil konča v vodi pa ni.