V Slovenijo zapeljala ena najpomembnejših Alf v zgodovini znamke

14. 7. 2022 | Matjaž Korošak
Deli

Tonale je model, ki ga pri znamki pripravljajo vse od leta 2019. Zdaj je na cesti, ne le to - zdaj je na voljo tudi že pri nas.

Najnovejši model znamke je seveda oblikovno zelo skladen s tistim, kar smo videli davnega leta 2019, ko je bil model predstavljen kot koncept. Od takrat se je zgodilo kar nekaj, predvsem pa je Alfa dobila novo vodstvo in ambicioznega šefa Jean-Philippa Imparata, ki je skoraj končan model vrnil v razvojno fazo, saj ni bil zadovoljen z zmogljivostmi.

Menda predvsem priključnega hibrida. Zdaj je vse to pozabljeno in pri znamki se veselijo novega modela. Ravno tako se ga veselijo pri slovenskem uvozniku Triglav avtu, ki spada v skupino Emil Frey. Kako tudi ne, ko pa je to prvi nov model po kakšnih petih letih. 

Kakovostno izdelana notranjost

Zdi se, da je optimizem na mestu, saj se po prvih nekaj kilometrih na domači predstavitvi zdi, da je bilo vredno počakati na končni izdelek nekaj dlje. Notranjost tega 4,53 metra dolgega modela se zdi spretno narejena, z dovolj in predvsem dovolj dodelanimi podrobnostmi, kvalitetnimi materiali in urejeno ergonomijo, ki je v slogu Alfine tradicionalne vozne dinamike usmerjena predvsem k vozniku (kjer navdušujejo digitalni, toda zgledno retro oblikovani merilniki v slogu sedemdesetih let).

Trenutno je ponudba omejena na blage hibride (MHEV), ki poganjajo prednji kolesni par s pogonskim sklopom sestavljenim iz 1,5 litrskega motorja in 15 kW e-stroja, ki je vgrajen v ohišje dvosklopčnega menjalnika (DCT7). Gre za sistem, ki deluje na 48V platformi, je pa ta hibrid zagotovo korak dlje od klasičnega blagohibridnega sistema.

Moč e-stroja namreč omogoča tudi samostojen pogon v situacijah, ko gre za počasno vožnjo, kot na primer parkiranje, vožnja v počasni koloni, ... Dve opciji moči sta na voljo - 96 in 116 kW (130 in 160 KM). O porabi seveda ne morem govoriti, toda kratka vožnja na predstavitvi novega modela je pokazala vsaj to, da gre za homogeno delovanje obeh pogonov in dokaj prepričljivo podajanje moči. Ob tem, da je tudi podvozje čvrsto, pa hkrati dovolj popustljivo, volanski mehanizem pa hiter in neposreden.

PHEV modeli ob koncu leta

Ob koncu leta prideta v ponudbo še dva priključnohibridna modela, kjer pogonski sklop sestavlja 1,3 litrski štirivaljnik in e-motor s sistemsko močjo 140 in 202 kW (190 in 275 KM), pri čemer je pogon speljan na obe osi  (Q4) - prednja kolesa poganja termični motor, zadnja e-stroj. Ta lahko samostojno premika avto s pomočjo zaloge energije iz  baterije s 15,5 kWh. Kar je menda dovolj za do 60 km avtonomije in celo do 80 km avtonomije v mestu.

Naposled pa bo zadnji v ponudbo še 1,3 litrski dizelski Multijet motor s 96 kW (130 KM). Za PHEV in dizla še ni cene, blagohibridne verzije pa se začnejo tik pod 30. tisočaki (s popustom ob financiranju, gredo pa do skoraj 40.000), na voljo pa bo pet opremskih paketov. Pri Avto Triglavu pravijo, da želijo letos prodati 70 vozil, nekaj avtomobilov je celo že na zalogi, nekaj jih je v prihodu.

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel