Nova igrača v garaži Kena Blocka: redek model RS200

Najnovejša pridobitev je Ford RS200, eden izmed 200 primerkov, ki jih je Ford izdelal v dveh letih. 

Nova igrača v garaži Kena Blocka: redek model RS200 (foto: Hoonigan) Hoonigan
27. 11. 2017

Reli dirkač Ken Block bolj kot s predstavami na dirkah navdušuje z vragolijami v seriji Gymkhana: prvi dve epizodi je posnel s Subaru Imprezo, nato pa je Subarujev dirkalnik zamenjal za Forda Fiesto in ameriški znamki ostal vse do danes. V zadnjih filmih na portalu Youtube smo ga lahko gledali v povsem prirejenem Mustangu letnik 1965, katerega moč znaša okrog 1.200 'konjev'.

A pripadnost modremu ovalu ni ostala zgolj na profesionalni ravni, pač pa tudi na osebni. Njegova zbirka avtomobilov tako med drugim zajema dva različna klasična Mustanga, Focusa RS, v nekem trenutku pa si je omislil celo Forda Raptorja, na katerega je za potrebe vožnje po snegu namestil gosenice. No, zadnja pridobitev pa je od Raptorja popolnoma drugačna, gre namreč za Ford RS200.

Pravi reli pedigre

Ford RS200 je širši javnosti precej slabo poznan avtomobil. Gre namreč za avtomobil, izdelan v zgolj 200 primerkih v obdobju dveh let. Toliko jih je moral Ford izdelati, da je leta 1984 lahko pričel nastopati v slavni B-kategoriji svetovnega relija, zaradi homologacijskih zahtev pa se avtomobil od tekmovalne različice le malo razlikuje.

Blockov avtomobil izstopa tudi med preostalimi primerki Fordov RS200. Po novem si namreč lasti enega izmed zgolj 24 narejenih avtomobilov v izvedbi 'performance', ki iz 2,1-litrskega turbo motorja iztisne 700 'konjskih' moči oziroma kar 800, če ga namesto običajnega bencina poganja dirkalno gorivo. A ker to za Blocka ni bilo dovolj, je avtomobil še nekoliko priredil lastnim potrebam. RS200 ima tako po naročilu izdelano podvozje proizvajalca KW, navzven pa bo prepoznaven po posebni črni barvi brez sijaja in belih 18-palčnih platiščih. Da pa bo mera polna, si je poleg RS200 v enaki črni barvi omislil še Focusa RS.

Jure Šujica
Foto: Hoonigan