Koncern Stellantis se želi preriniti v ospredje - tudi pri premijskih BEV modelih. Zato vlagajo milijarde v razvoj - nova platforma STLA Large bo pospremila koncern v novo dobo. Z kar 800 kilometri dosega. Pa to seveda še ni vse ...
Očitno so pri Stellantisu zdaj prestavili v drugo prestavo (ali morda celo tretjo) in s tem napovedali, da želijo biti več kot samo povprečen igralec na trgu elektirčno gnanih vozil. S platformo STLA Large (STeLlantis Architecture, L - velika) so zdaj predstavili ogrodje vseh novih večjih in zmogljivejših modelov v portfelju koncerna. ki šteje kar 14 znamk.
Nova platfroma za vse tipe in razrede. Ampak ne za vse znamke.
Nova platfroma, ki jo bodo najprej (2024) deležni zmogljivejši modeli iz ameriškega dela koncerna (Dodge, npr Charger, pa Chrysler) sledi Alfa Romeo (nasledniki Giulie in Stelvia) bo sila prilagodljiva in tako omogočala gradnjo limuzin, terencev in športnih modelov z dolžine od 4,76 do 5,13 metra in medosne razdalje med 2,78 in 3,08 metra. Prilagodljiva je oddaljenost od tal ter velikost pnevmaitk (meda celo do 32,6 palca).
do 116 kWh zaloge energije
Nova platfroma, ki je sicer druga v vrsti (aktualna je Medium, za znamke Opel, Peugeot, DS, Lancia, ... prvi model pa je novi 3008) bo zmogla sprejeti baterijske pakete z zmogljivostjo od 85 do 116 kWh in delovala na dveh napetostnih arhitekturah - 500- in 800 voltni (Medium samo 400). To bi naj omogčalo polnjenje do zmogljivosti 4,5 kWh na minuto! In kto rečeno - v najbolj aerodinamično optimiziranih modelih omogočalo doseg do 800 km.
Toda pri Stellantisu poudrajajo še, da bo nova platfroma tudi mulitenergijska - saj bo namenjena globalnemu trgu, toej bo zmogla prenesti poleg hibridnega tudi klasični pogon z motorji z notrnajim zgorevanjem.
Štirikoelsni pogon, zapore diferencialov, ...
O zmogljivosti motorjev še nič, toda glede na številke, ki jih dosega novi Dodge Charger (441 kW/600 KM) je menda jasno, da gre za izjmene zmogljivosti. Pri koncernu pa so zapisali, da zmore platfroma prenesti tudi moč, ki presega Hellcata V8 (535 kW/720 KM).
Zato tudi pospeški, ki bi lahko dosegli dve sekundi. Ker bo nov platforma omogočala tudi vgradnjo klasičnih zapornih diferencialov, pa sklopk za nadzor posameznih koles, ... In seveda - vse pogonske izvedbe bodo na voljo - prednji in zadnji pogon ter seveda štirikolesni pogon.
Preberite še