Predstavila jo je Škoda, še posebno uporabna pa bo v večernem oziroma nočnem času.
Varnostni pas velja za enega prvih in najosnovnejših varnostnih sistemov, hkrati pa tudi za enega najbolj učinkovitih, saj je brez dvoma pomagal k zaščiti največjega števila življenj izmed vseh varnostnih sistemov. Pri tem je zanimivo, da je že vse od svojega nastanka bolj ali manj enak – skozi leta so sledile le tri pomembnejše spremembe: 'transformacija' iz dvo- v tritočkovnega, uvedba zategovalnikov, ki preprečujejo prekomerno nihanje telesa in pa indikatorje (ne)uporabe v obliki lučk oziroma zvočnih signalov, kadar kateri izmed potnikov ni pripet.
Škoda pa je sedaj patentirala novo rešitev, ki bu utegnila povečati uporabo varnostnih pasov v avtomobilih. Tudi pri nas je namreč še posebej na zadnji klopi delež uporabnikov varnostnih med odraslimi potniki relativno majhen. Da bi ta delež po vsem svetu povečali, predvsem pa poenostavili iskanje zaponk ponoči, so Čehi patentirali posebno zaponko, pri kateri rdeča tipka za sproščanje pasu ni več rdeče barve, pač pa je prozorna, v notranjosti pa se nato nahaja LED žarnica.
Ena izmed številnih rešitev
Omenjena žarnica sveti v treh barvah, rdeči, beli in pa zeleni. Ko je posamezen sedež v avtomobilu sproščen sveti v nevtralni beli barvi in s tem še posebej takrat ko je temno, ali pa ko se na zadnji klopi znajdejo trije potniki pomaga pri iskanju in s tem hitrejšem zapenjanju. Rdeča luč pomeni dve stvari: bodisi da je sedež zaseden in potnik ni pripet, ali pa je napačno pripet, na primer s sponko drugega sedeža. Tretja, zelena barva je indikator tega, da je varnostni pas nameščen pravilno.
Kdaj in v katerem avtomobilu bo Škoda novo sponko varnostnih pasov, ki je še ena v vrsti rešitev Simply Clever, najprej uporabila še ni znano. Ob tem pa pri Škodi dodajajo, da gre 'le' še za enega izmed številnih patentov, ki so jih registrirali v zadnjem obdobju. Tako so zgolj v letu 2019 vložili vloge za kar 94 različnih patentov, kar naj bi bilo več, kot katerokoli drugo podjetje na Češkem.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj