Prve fotografije prikazujejo karavansko karoserijsko izvedbo, ki bo izmed obeh v prodajne salone zapeljala prva.
Škoda Octavia in Volkswagen Golf sta že od predstavitve prve generacije Škodinega (še danes) najpomembnejšega modela pred dobrimi 20 leti tesno povezana. Nenazadnje je prva že v minulih treh generacijah nastajala na isti platformi kot najbolje prodajani Volkswagnov model, sedaj pa so pri Volkswagnu in Škodi skorajda uskladili tudi datuma predstavitve enega in drugega modela. Medtem ko smo predstavitev novega Golfa spremljali pred nekaj dnevi, se nam razkritje nove Octavie obeta že čez dva tedna.
Ob tej priložnosti so pri Škodi objavili tudi prve uradne fotografije avtomobila (tokrat v karavanski izvedbi), ki sledijo skicam limuzine. Iz teh je moč razbrati, da novinka kljub novemu oblikovalskemu jeziku, ki so ga pripravili pri Škodi, ne bo dobila revolucionarno spremenjene podobe. Še več, nekateri elementi, kot so recimo vzvratna ogledala, delujejo na moč podobno tistim, ki jih lahko najdemo na primerkih aktualne generacije. Je pa po drugi strani jasno, da so se poslovili dvojni sprednji žarometi, ki so bili deležni številnih kritik.
A nova Octavia vseeno je – nova. Karavanska izvedba, ki bo, razumljivo saj gre za najbolje prodajanega karavana v Evropi, naprodaj prva, je namreč še nekoliko daljša in širša, s tem pa prinaša tudi dodaten prostor na zadnji klopi in v prtljažnem prostoru. Tam bo na voljo 640 litrov prostora – 40 več kot pri limuzini. Prirastek na zadnji klopi za višje rasle potnike bo znašal 78 milimetrov.
Nov samodejni menjalnik tudi za Škodo
In ko ravno omenjamo Golfa: nova Octavia bo po slednjem povzela dve novosti na tehničnem področju. Prva je novi DSG menjalnik, ki deluje po sistemu 'shift-by-wire', kar pomeni popoln računalniški nadzor nad prestavljanjem, vozniku pa bodo tako na voljo le še programi N za prosti tek, D/S za normalno oziroma nekoliko bolj dinamično vožnjo in pa jasno R za vzvratno vožnjo. Hkrati bo tudi Octavia dobila povsem novo armaturno ploščo z dvema LCD zaslonoma, povezanima v eno celoto, na katerih bo moč upravljati tudi klimatsko napravo, hkrati pa spremljati pretočne radijske in celo televizijske vsebine. Priključkov s standardom USB-C bo kar pet, omisliti pa si bo moč celo 230-voltno vtičnico.
Posebno pozornost so pri Škodi namenili varnosti. Nova Octavia je tako prva, ki bo – a le v najdražjih različicah – opremljena z LED-matričnimi žarometi, prvič pa bosta med drugim na voljo tudi sistem za izogibanje trkom s kolesarji, ki bo povečal odzivnost volana, in pa sistem za opozarjanje na bližajoče se vozilo med odpiranjem vrat.
Motorna ponudba bo naslednja: trije bencinski motorji s prostornino enega, 1,5- in pa dveh litrov ter močjo med 81 in 140 kilovati (110-190 'konji'), trije dvolitrski dizli z močjo od 85 do 147 kilovatov (115-200 'konjev') in pa dva priključna hibrida. Slednja bosta tako kot v Superbu iV temeljila na 1,4-litrskem bencinskem TSI motorju, ponujala pa bosta 150 oziroma 180 kilovatov sistemske moči. Sicer pa bosta šibkejša motorja v kombinaciji z DSG menjalniki lahko delovala po principu blagega hibrida.
Pri Škodi razkrivajo, da bodo novo Octavio predstavili 11. novembra (mimogrede, predstavitev bo spremljala tudi ekipa Avto magazina), njena proizvodnja pa bo stekla že v nekaj tednih po tem. Hkrati dodajajo, da bosta že v prihodnjem letu na voljo še dve dodatni različici – športno nastrojena Octavia RS in pa nekoliko bolj terensko naravnana Octavia Scout.