Nova kitajska znamka pri nas: Trije aduti za mestno dostavo?

Nova kitajska znamka pri nas: Trije aduti za mestno dostavo? (foto: Matjaž Gregorič, Maxus)
Matjaž Gregorič, Maxus

K nam tudi uradno prihaja avtomobilska znamka Maxus, za katero bo skrbelo podjetje Grand Automotive Adriatic, sicer uvoznik za Renault, Nissan, Dacio in MG

Vozila znamke Maxus, ki pripada kitajskemu avtomobilskemu koncernu SAIC, na slovenskem trgu niso popolna neznanka, saj je pred tremi leti prve njihove električne dostavnike k nam pripeljalo podjetje Plan-Net Solar. Po večmesečnih pogajanjih s proizvajalcem pa bo zastopniške posle prevzelo podjetje Grand Automotive Adriatic, ki je sicer zadolženo za zastopstvo za države nekdanje skupne države in Albanijo 

V prodajnem programu za slovenski trg so v začetku samo lahka gospodarska vozila, ni paše znano ali oziroma kdaj se jim bodo pridružili tudi osebni avtomobili, ki so že prestali evropske homologacijske preizkuse in so  naprodaj v nekaterih državah Evropske unije.

Matjaž Gregorič, Maxus

Trije električni različni po velikosti

Med dostavniki je najmanjši model e-Deliver 3 s kratko in dolgo medosno razdaljo v dolžini karoserije 4,56 metra in 5,15 metra oziroma s 4,8 ali 6,3 kubičnega metra tovornega prostora in nosilnostjo do 990 kilogramov. Pogonu je namenjen elektromotor z 90 kilovati, oskrbo z energijo zagotavljata baterija zmogljivosti 53 kilovatnih ur, doseg je od 316 do 342 kilometrov.

Znanstvenike osupnile veverice, ki so spremenile vedenje: postale so mesojede

Največji e-Deliver 9 je na voljo v običajni in podaljšani izvedbi s 5,55 oziroma 5,94 metra dolžine in z zaprtim tovornim prostorom, ki bo sprejel 9,7 oziroma kar 11,3 kubičnega metra tovora s težo do okrogle tone. Električni motor razvije 150 kilovatov, medtem ko je doseg odvisen od velikosti baterije (77 ali 88 kilovatih ur) in bo znašal od 268 do 325 kilometrov.

Matjaž Gregorič, Maxus

Pri obeh Maxusovih dostavnikih je poleg običajnega na voljo tudi hitro polnjenje. V tem primeru je za napolnitev baterije do 80 odstotkov zmogljivosti potrebnih 40 oziroma 50 minut, prek hišne napeljave pa od šest do osem ur.

Najnovejši v družini Maxusovih dostavnikov je e-Deliver 5, srednjekategornik e-Deliver 5, ki izstopa po obliki in tudi v tehnološkem smislu. Njegov električni motor s 120 kilovati z elektriko oskrbuje 64-kilovatna baterija, ki zagotavlja doseg do 335 kilometrov, napolni pa se 42 minutah na hitri polnilnici, oziroma 7 ur in pol na običajni vtičnici.

Matjaž Gregorič, Maxus

O ostalih modelh še nič konkretnega

Cene za e-Deliver 3 (brez vključenega davka na dodano vrednost) se začenjajo pri 29.900 evrih, za e-Deliver je treba odšteti najmanj 37.900, največji e-Deliver 9 pa stane 54.900 evrov. Natančnega načrta prodaje pri uvozniku še nimajo, potencial pa vidijo tudi v nekaterih večjih kupcih.

Maxus ponekod prodaja tudi odprti terenski dostavnik T-90EV z električnim motorjem, ki razvije 130 kilovatov moči in sedemsedežni enoprostorski avtomobil z električnim motorjem Mifa9, ki ga poganja s 180 kilovati. Vsaj še letos teh dveh modelov k nam ne bo, zelo verjetno pa je,  da bosta nosila znake druge avtomobilske znamke.

Preberite še:

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec