Novi Audi, ki je narejen po meri voznikov (novo v Sloveniji)

7. 7. 2020 | Jure Šujica
Deli

Novinec je v prvi vrsti namenjen nekoliko bolj dinamičnim voznikom, hkrati pa prinaša tudi močno ekološko noto.

Tri generacije in 24 let je starost Audijevega nekdaj najmanjšega modela, danes pa člana tako imenovanega A-premijskega segmenta, A3. V tem času je povsod po svetu prepričal 1.747 milijona kupcev, hkrati pa doživel kar nekaj sprememb. Od trivratne kombilimuzine se je razvil v karavana, dobil dodaten par vrat, sledila je tudi limuzinska različica... Aktualni trendi pa so sedaj pripeljali do tega, da A3 v svoji četrti generaciji na trg vstopa kot klasična limuzina in izvedenka s petimi vrati ter prisekanim zadkom, poimenovana Sportback.

In kakšen je novinec? V prvi vrsti večji, a v tiste smeri, ki jih bodo cenili športni vozniki, ki bodo hkrati cenili tudi uporabnost. Kaj to pomeni? Avtomobil je dobil 31 milimetrov v širino in še dva milimetra več v dolžino, enaki pa na drugi strani ostajata medosna razdalja ter višina vozila. Kljub temu bo sedenje v avtomobilu slab centimeter nižje, kar naj bi bilo po mnenju predstavnkov znamke po godu nekoliko bolj dinamičnim voznikom.

Prav takšnim voznikom naj bi bilo sicer po godu tudi oblikovanje novinca, ki že v osnovni podobi zajema elemente športnih bratov z oznako RS. V tem pogledu izstopa predvsem maska hladilnika, ki je postavljena nekoliko nižje, kot smo je bili vajeni doslej, hkrati pa po športnih izvedenkah povzema obliko satovja. Oblikovna posebnost na drugi strani vsebuje S profil bočnega dela vozila z nekoliko bolj ugreznjenim spodnjim delom vrat.

Šestkotno obliko masko so sicer oblikovalci prinesli tudi v notranjost avtomobila in z njo obdali Audijev logotip na trikrakem volanskem obroču. Za njim se bo skrivala digitalna instrumentna plošča, premera 10,25 ali 12,3 palcev. Prva bo na voljo kot del serijske opreme, enako pa velja tudi za 10,1-palčni zaslon infozabavnega sistema, pri katerem bo z doplačili tako moč le povečevati funkcionalnost. Novi A3 bo na voljo tudi s projecirnim zaslonom, katerega pa bo moč vgraditi tudi naknadno.

Digitalizacija kabine je bilo eno izmed vodil oblikovalcev pri snovanju novinca, kar pa ne pomeni, da so se poslovili od vseh stikal. Ravno nasprotno, s fizičnimi stikali bo namreč še naprej moč upravljati klimatsko napravo in pa nastavljati glasnost infozabavnega sistema. Je pa na drugi strani izginila ročica samodejnega menjalnika, saj je bil tudi A3 deležen novega sistema za izbiranje prestav Shift-by-wire.

Sprednji sedeži tudi v osnovnih različicah telesu že ponujajo zadosti bočne opore.

Prostornost kabine novinca je na ravni predhodnika, enako pa velja tudi za njegov prtljažnik. Ta bo v različici Sportback še naprej ponujal 380 litrov prostora (1.200 v primeru položene zadnje klopi), limuzinska izvedenka pa bo ponujala še dodatnih 45 litrov prostora. Bo pa zato zaradi nekaj dodatnih milimetrov nižjega spodnjega roba nekoliko olajšan proces nalaganja prtljage.

V skladu s sodobnimi trendi kabina A3, pa čeprav tega na prvi pogled niti ni videti, prinaša precejšnjo ekološko noto. Sedeži in oblazinjenje vozila so namreč izdelani iz posebne, v Nemčiji izdelane tkanine, katere glavna sestavina (89 odstotkov) so izrabljene plastenke – pri izdelavi vsakega vozila uporabijo kar 108 plastenk s prostornino 1,5 litra.

Prevladovala bo izvedba Sportback

Motorna ponudba bo na začetku vsebovala tri motorje, dizelska dvolitrska agregata z oznako 30 TDI in 35 TDI ter bencinskega z oznako 35 TSI. V prihodnjih mesecih se bo nato ponudba še precej povečala. Ponudbi se bo namreč pridružil še najmanjši bencinski motor, litrski trivaljnik z oznako 30 TFSI.

Ob klasičnih različicah pa bo A3 (pričakovano) na eni strani ciljal na športne, na drugi pa z več opcijami tudi na ekološko ozaveščene voznike. Barve prvih bosta zastopali izvedbi S3 in RS3 (z močjo do 228 kilovatov ali 310 'konjev'), medtem ko bosta za manjše količine škodljivih izpustov v zrak skrbela dva blaga hibrida (30 TFSI MHEV in 35 TFSI MHEV), dva priključna hibrida (40 TFSI-e ter 45 TFSI-e) ter izvedba 30 g-tron s pogonom na zemeljski plin. Priključna hibrida naj bi sicer ponujala do 60 kilometrov električne avtonomije.

Na testu sem zapeljal 85-kilovatno dizelsko izvedbo, ki kljub na papirju nizki motorni moči vozniku ponuja dovolj odzivnosti skozi celotno območje motornih vrtljajev.

Motorna moč se bo na kolesa prenašala preko sprednjega kolesnega para, v določenih primerih pa tudi preko vseh štirih koles, pri čemer pa pogona Quattro (z večploščno sklopko) recimo ne bo moč izbrati pri nobeni izmed hibridnih izvedenk.

Pri Porsche Slovenija ocenjujejo, da bodo letos našli kupce za 130 vozil Sportback, še dodatnih 30 kupcev pa naj bi jim prinesla limuzinska izvedba. V prihodnjem letu naj bi prodaja A3 Sportback dosegla količino 300 prodanih enot. Cene vozil se bodo sicer začele pri 25.400 evrih na bencinski (A3 Sportback 30 TFSI) in 27.600 evrih na dizelski strani. Limuzinske izvedenke bodo v povprečju za evrskega tisočaka dražje, bo pa zato zastopnik za Slovenijo do 30.9. za vse izvedenke ponujal 2.600 evrov popusta.