Novi avtomobili so pri južnih sosedih še vedno dražji. A to ni pravilo

9. 12. 2025 | Matjaž Gregorič

Nekateri modeli imajo skoraj poravnane cene, obstajajo pa tudi izjeme, ko je pri nas za posamezne avtomobile treba odšteti več.

Precej let je veljalo, da so novi avtomobili na Hrvaškem dražji kot v Sloveniji. Na cenovna razmerja med slovenskim in hrvaškim trgom vplivajo predvsem različne stopnje obdavčitve, trošarin in stroškov pred prvo registracijo, poleg tega pa cene novih avtomobilov na posameznih trgih uravnavajo oziroma prilagajajo proizvajalci in uvozniki. Pri kalkulaciji končne   cene upoštevajo tudi logistične in druge stroške.

Novi avtomobili so pri južnih sosedih še vedno dražji. A to ni pravilo
Volkswagen Hrvatska

V Sloveniji velja, da je treba pri nakupu novega vozila (ali vozila, ki se šteje za »novo«) treba plačati 22-odstotni davek na dodano vrednost plus davek na motorna vozila, ki je odvisen od količine CO2, oziroma od emisijskega razreda. In znaša najmanj 0,5 odstotka.

Novi avtomobili so pri južnih sosedih še vedno dražji. A to ni pravilo
Autozubak

Na Hrvaškem je davek na dodano vrednost nekoliko višji kot v Sloveniji  in znaša 25 odstotkov, k  temu pa je pri nakupu novega avtomobila treba prišteti še poseben davek in posebno takso ob prvi registraciji. Ker hrvaški avtomobilski trg ni tako velik kot v nekaterih zahodno-evropskih državah, lahko proizvajalci ali uvozniki zaračunajo višjo končno ceno zaradi manjšega obsega.

Na dvorišču zapora našli nenavaden paket: "Zaporniki so najbrž kar jezni"
Novi avtomobili so pri južnih sosedih še vedno dražji. A to ni pravilo
Renault Hrvatska

Za primerjavo smo vzeli pet avtomobilov, ki so v obeh državah med bolje prodajanimi. To so Renault Clio, Dacia Duster, Volkswagen Golf, Škoda Octavia in Hyundai Tucson. Renault Clio in Dacia Duster sta trenutno opazno cenejša v Sloveniji (okoli 5–6 % razlike pri osnovni različici).

Novi avtomobili so pri južnih sosedih še vedno dražji. A to ni pravilo
Hyundai Hrvatska

Volkswagen Golf je zaradi izredne akcijske ponudbe bistveno cenejši v Sloveniji; brez akcij bi bila razlika manjša, a še vedno v prid slovenskih kupcev. Ceni Škode Octavie z 1.5 TSI bencinskim motorjem sta v Sloveniji in Hrvaška praktično poravnani – razlika nekaj deset evrov je zanemarljiva. Hyundai Tucson je izjema pri kateri je v prednosti hrvaškega trga, osnovni Tucson je pri naših južnih sosedih približno 8 % cenejši.

Spodaj je primerjava vstopnih cen novih vozil (osnovni motor in vstopni paket opreme), stanje po zadnjih objavljenih cenikih:

Novi avtomobili so pri južnih sosedih še vedno dražji. A to ni pravilo
AM