Električni križanec, ki se po robu postavlja tudi najmočnejšim bencinskim

Novi BMW iX M60 zmore kar 1100 Nm navora. Z njim je bavarski električni SUV pridobil svojo tretjo in najzmogljivejšo različico.

Električni križanec, ki se po robu postavlja tudi najmočnejšim bencinskim (foto: BMW) BMW
5. 1. 2022

Zastavonoša BMW-jeve električne pogonske tehnologije, iX, je dobil novo, izjemno zmogljivo različico z oznako M60. Električni SUV s tehnologijo zadnje generacije, ki ga je uvoznik za Slovenijo v novembru predstavil na našem trgu, je že doslej ponujal različico s 523 konjskimi močmi (385 kW). Novi M60 pa je zmogljivosti prestavil še za debelo stopničko višje. To sicer ni prvi električni model, ki so ga oplemenitili pri oddelku M - različico M50 ima namreč tudi že i4.

Strašljivi pospeški in pošasten navor

Pri pospeških z mesta v športni nastavitvi dva elektromotorja za čas do desetih sekund razvijeta 619 KM (455 kW) in kar 1100 Nm navora (pri vsakdanji vožnji največ 1015 Nm), pri čemer je motor na zadnji osi občutno močnejši. Tako iX M60 do 100 km/h pospeši v 3,8 sekundah, najvišja hitrost pa znaša 250 km/h, kar je 50 km/h več od različice xDrive50. 

Baterija z uporabno zmogljivostjo 105,2 kWh je enaka kot pri slednji, po WLTP merjenju pa omogoča do 566 km dosega. Z neposrednim tokom je mogoče polniti z močjo do 200 kW, kar pomeni, da je iX od 20 do 80 odstotkov kapacitete napolnjen v 35 minutah, 150 km dosega pa je mogoče dodati v 10 minutah.

Pri BMW-ju pravijo, da so zračno vzmetenje prilagodili po M specifikacijah, podobno je s prilagodljivim blaženjem. Tudi M60 ima sprednja kolesa vpeta z dvojnimi trikotnimi vodili, zadaj pa pettočkovno. Novo različico sicer prepoznamo po oblikovnih poudarkih, kot so modro barvane čeljusti M Sport zavor, zunanji paket Titanium Bronze, M logotipih, v prostorni notranjosti pa športnost subtilno poudarja stropna obloga v antracitni barvi in M logotip na ukrivljenem informacijskem zaslonu. Tu je bogata serijska oprema, ki med drugim vključuje veliko panoramsko streho, 14,9-palčni osrednji in 12,3-palčni voznikov zaslon v enem ohišju ter ozvočenje Bowers & Wilkins Diamond.

Doslej najmočnejšo različico iX xDrive50 sem prvič že preizkusil, daljši test pa preberite v naslednji številki Avto Magazina, ki izide v februarju.

Preberite tudi: Vozili smo - Pri BMW-ju so ciljali od daleč... in zadeli