Novi električni Porsche Cayenne z 850 kilovati v dveh sekundah in pol do stotice

19. 11. 2025 | Matjaž Gregorič

Porsche prvič predstavlja električno svojega največjega športnega terenca, ki se izkazuje visokimi zmogljivostmi in zelo hitrim polnjenjem.  

Sodeč po številkah je novi električni Cayenne najmočnejši serijski Porschejev avtomobil vseh časov. Razvije do 850 kilovatov (1.156 KM), moči z mesta do hitrosti 100 kilometrov na uro se zažene v samo  2,5 sekunde, baterija se lahko polni z močjo polnjenja do 400 kilovatov, brez vmesnega postanka pa naj bi postavni športni prevozil do 642 kilometrov. In ob tem še vedno ostaja  dinamičen na cesti, samozavesten na terenu in udoben na dolgih potovanjih.

Novi električni Porsche Cayenne z 850 kilovati v dveh sekundah in pol do stotice

Cayenne je bil prvi model, s katerim je Porsche prenesel legendo o znamki športnih avtomobilov v povsem nov tržni segment. Športni vsestranski avtomobil je postal svetovno uspešen že po premieri septembra 2002. In ddaj se z povsem električnim Cayennom začenja nova doba.

Novi električni Porsche Cayenne z 850 kilovati v dveh sekundah in pol do stotice
Porsche

Za izjemne zmogljivosti, med drugim najvišjo hitrost 260 kilometrov na uro in posp4ešek od 0 do 200 kilometrov na uro v 7,4 sekunde, ima zasluge na novo razviti pogonski sistem, ki pri aktiviranem sistemu imenovanem Launch Control razvije vso moč in 1500 Nm navora. Različica Turbo ima neposredno oljno hlajenje elektromotorja na zadnji osi, kar zagotavlja visoko neprekinjeno moč in učinkovitost.

Venezuela na ameriške pritiske odgovarja z risanko in sarkazmom

V običajnem načinu vožnje je na voljo do 630 kilovatov (857 KM), s posebno funkcijo pa je je mogoče s pritiskom na stikalo za 10 sekund aktivirati dodatnih 130 kilovatov (176 KM). Osnovni model Cayenne ima v običajnem načinu delovanja 300 kilovatov (408 KM), s sistemom Launch Control pa 325 kilovatov (442 KM) in 835 Nm navora. Od 0 do 100 kilometrov na uro pospeši v 4,8 sekunde, najvišja hitrost pa znaša 230 kilometrov na uro.

Novi električni Porsche Cayenne z 850 kilovati v dveh sekundah in pol do stotice
Porsche

Prilagodljivo zračno vzmetenje je serijsko vgrajeno v oba modela. Turbo ima tudi zadnji diferencial z zaporo oba modela pa sta lahko opremljena s krmiljenjem zadnje osi, ki obrača zadnja kolesa za do pet stopinj. V središču električnih modelov je na novo razvita visokonapetostna baterija s 113 kilovatnimi urami, ki ima dvostransko hlajenje za optimalno upravljanje toplote.

To pomeni kombinirani doseg WLTP do 642 km za Cayenne Electric in do 623 km za Turbo. Z 800-voltno tehnologijo se Cayenne polni z enosmerno polnilno močjo do 390  in pod določenimi pogoji celo do 400 kilovatov. Stanje napolnjenosti se lahko poveča z 10 na 80 odstotkov v manj kot 16 minutah.

Novi električni Porsche Cayenne z 850 kilovati v dveh sekundah in pol do stotice
Porsche

Cayenne Electric je tudi prvi Porsche, ki opcijsko podpira induktivno polnjenje z močjo do 11 kW. Vse, kar potrebuje Porsche Wireless Charging, je, da uporabnik parkira nad talno ploščo. Postopek polnjenja se nato začne samodejno.