Novi Fiatov električni avtomobil iz Kragujevca bi zahajal v zelje kitajskih proizvajalcev

17. 10. 2023 | Matjaž Gregorič
Deli

Novinec, katerega proizvodnja se bo začela novembra 2024, si bo delil osnovo s Citroënom e-C3 – »prvim cenovno dostopnim električnim avtomobilom v Evropi«.

Zdaj je menda že jasno, da se bo novi električni avtomobil, ki ga bodo od konca leta 2024 izdelovali v nekdanji Zastavi v Kragujevcu, imenoval Panda in naj bi mešal štrene kitajskim proizvajalcem, ki želijo s svojimi poceni električnimi avtomobili osvojiti evropski trg. Serijska različica bo temeljila na osnovi koncepta Centoventi iz leta 2019, ki cilja na praktičnost in dostopno ceno.

Izvršni direktor Fiata Olivier François je v intervjuju za italijanski dnevnik La Repubblica pred nedavnim poudaril, da Fiat "lahko in mora razviti rešitev, ki bo Kitajce postavila v težak položaj" in dodal, da ta rešitev temelji na konceptu Centoventi. Prvi mož Fiata je izjavil, da bo novi model temeljil na pristopu "manj je več" in da se bo osredotočal na bistvene stvari, ne pa na luksuzne dodatke.

Nova Panda si bo delila osnovo s Citroënom e-C3 – kot trdijo pri francoskem proizvajalcu »prvim cenovno dostopnim električnim avtomobilom v Evropi«, Oba avtomobila bosta imela skupno platformo Stellantis eCMP, zasnovano za majhne in srednje velike električne avtomobile. Citroën e-C3 bo po obljubah proizvajalca kot prvi evropski popolnoma električni avtomobil na voljo za začetno ceno, nižjo od 25.000 evrov. To je hkrati cena, ki so jo pri Renaultu napovedali za sodobno različico kultnega modela 5, z električnim pogonom, ki bo na trg prav tako prišla leta 2024. V istem cenovnem razredu je napovedan tudi Volkswagen ID.2, katerega premiera je predvidena za leto 2025.

Panda iz Kragujevca bo najprej prišla na ceste s 60-kW motorjem in baterijo z energijo 40 kWh. Ponudbo bo kasneje dopolnila še zmogljivejša različica z 80-kW motorjem in baterijo z energijo 50 kWh. In kljub vse hitrejšemu prehodu na električni pogon in začetku proizvodnje električne Pande pri Fiatu načrtujejo, da bodo trenutni model z bencinskimi in hibridnimi motorji obdržali v proizvodnji vse do leta 2026.

Preberite še: Številke ne lažejo: prodaja električnih avtomobilov raste, a je daleč pod pričakovanji

Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor

 

 

 

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere