Novi Ford Edge na voljo le z dizelskimi motorji

22. 2. 2018 | Jure Šujica
Deli

V ponudbi bodo trije dvolitrski dizli, na slovenske ceste pa bo Edge zapeljal konec letošnjega leta.

Dizelski motorji so (vsaj tako se zdi, temu pa pritrjujejo tudi prodajni rezultati) med evropskimi kupci vse manj priljubljeni. Nekateri proizvajalci se temu prilagajajo in zmanjšujejo ponudbo tovrstnih motorjev, spet drugi jih nadomeščajo s hibridnimi. Temu trendu pa nikakor ne sledi ameriški Ford, ki je predstavil novo generacijo modela Edge z novim dvolitrskim dizlom, enim od najmočnejših v zgodovini osebnih vozil te znamke, namenjenih evropskemu trgu.

Edge bo tako s prenovo dobil nov dizelski štirivaljnik, ki naj bi ob pomoči dvojnega turbopuhala dal od sebe 238 'konjev'. Kljub temu pa naj bi motor prav po zaslugi omenjenih puhal že pri nizkih vrtljajih proizvedel dovolj navora, da motor ne bo obremenjen, hkrati pa bo v mejah normale ostala poraba goriva.

Seveda pa to ne bo edini motor, s katerim bo Edge opremljen, na voljo bosta namreč še dva nekoliko šibkejša dizla s 190 in 150 'konji', prenos moči pa se bo na kolesa lahko za doplačilo prenašal prek novega osemstopenjskega avtomatskega menjalnika, ki bo pretikanje med prestavami prilagajal glede na vozno dinamiko in naklon cestišča; menjalnik voznik upravljal z vrtljivim stikalom na sredinskem grebenu v kabini.

Avdiosistem s kilovatom moči

Novosti, ki jih prinaša novi Edge, pa niso povezane le z motorjem in menjalnikom, veliko sprememb in nadgradenj je bila deležna notranjost vozila. Vozniku bo tako na voljo izboljšan informacijsko-zabavni sistem Sync, ki bo v povezavi z blazinico pod sredinsko konzolo omogočal hkratno povezavo in brezžično polnjenje pametnih telefonov z operacijskim sistemom OSx ali Android. Naprava bo povezana s sistemom desetih zvočnikov znamke B&O Play, katerih skupna moč znaša okroglih tisoč vatov. Armaturna plošča bo po novem v celoti digitalna, voznik pa si bo lahko sam izbral njeno barvo in podatke, ki jih bo v danem trenutku prikazovala.

Pri zunanjosti so spremenili prednji del vozila, preoblikovana sta motorni prostor in prednjo maska, pri čemer bo njen videz odvisen izbrane opreme. Na voljo bodo tako paketi Trend, Titanium in Vignale, pridružuje pa se jim še nov, športen paket ST-line. Ta bo pri zunanjosti prinsel plastične dodatke v barvi karoserije, 20- ali 21-palčna platišča in dvojno kromirano izpušno cev. Notranjost bo pri opremi ST-line obsegala električno nastavljive in delno v usnje odete sedeže, rdeče šive na volanu ter ročici ročnega menjalnika, aluminijaste stopalke, črn strop vozila in talne obloge iz velurja.

 

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del