Novi Hyundai Santa-Fe si še bolj želi terenske vožnje

Pri Hyundaiju so mu zato namenili nov sistem prilagajanja navora za vsako kolo posebej, imenovan HTRAC.

Novi Hyundai Santa-Fe si še bolj želi terenske vožnje (foto: Hyundai) Hyundai
2. 7. 2018

Tri generacije in 400.000 prodanih vozil. To je statistika prodaje modela Santa Fe, ki je na trg zapeljal pred 17 leti. Hyundai si je takrat šele začenjal ustvarjati ugled na evropskem avtomobilskem trgu, danes pa s 1,6 milijona prodanih SUV-ov zgolj v Evropi (poleg Santa Feja še modelov Grand Santa Fe, Tucson, ix35 in ix55) velja za enega od pomembnih igralcev v tem segmentu. Z novo generacijo avtomobila Santa Fe, ki je zgodbo križancev pri Hyundaiju začel, pa želijo Korejci uspeh nadaljevati.

Glede na to, da je Hyundai v zadnjih letih v Evropi pridobil ugled, so to želeli pokazati že z zunanjo podobo novinca. Ta s številnimi krivuljami tako na bokih vozila kot na pokrovu motorja želi kazati mišičast videz, medtem ko za prestižnost skrbijo dnevne luči, ločene od klasičnih žarometov, in popolnoma nova maska hladilnika, ki bi lahko narekovala smernice prihodnjih vozil znamke. Na zadnjem delu je najbolj opazna izdatna aluminijasta zaščita podvozja, po vzoru modela Kona pa so ločeni zadnji žarometi, pri čemer so smerniki skupaj z zadnjimi lučmi v zgornjem sklopu, meglenke in vzvratne luči pa so v odbijaču.

Od predhodnika je novi Santa Fe zrasel v vse smeri. V dolžino tako meri 4,77 metra (+8 centimetrov), v širino 1,89 metra (+1 centimeter), z 2,765 metra pa je za dodatnih 6,5 centimetra daljša tudi medosna razdalja. Tega se bodo še najbolj veselili potniki v kabini, saj se jih bo poleg voznika lahko vozilo še šest, kajti Santa Fe bo opremljen tudi s (pomožno) tretjo vrsto sedežev.

Poudarek na varnosti, pod motornim pokrovom prednost dizlom

Varnosti potnikov so pri Hyundaiju namenili veliko pozornost. Avtomobil bo tako voznika opozoril ob morebitnem nenadnem zapuščanju vozila, ko bo motor vozila deloval. Hkrati bo avtomobil opremljen s sistemom za opazovanje prečnega prometa na zadku vozila, ki bo po potrebi tudi sam zaustavil vozilo. Sistem Safety Exit Assist oa bo v primeru naleta drugega vozila potnikom preprečil predčasno zapuščanje vozila, ki bi lahko imelo hude posledice.

Avtomobilska industrija vse bolj teži k zmanjšanju uporabe dizelskih agregatov, a se pri Hyundaiju za to kaj dosti ne zmenijo. V ponudbi bo tako na začetku par dizelskih motorjev in en bencinski. Dizelska motorja bosta imela prostornino 2 in 2,2 litra ter bosta proizvedla 150 in 200 'konjev' oziroma 110 in 147 kilovatov moči. Serijsko se bo moč prenašala na prednji kolesni par ali na oba kolesna para prek šeststopenjskega ročnega menjalnika, avtomatika pa bo na voljo zgolj pri štirikolesno gnani izvedbi. Enako bo veljalo tudi za bencinski, 2,4-litrski motor s 185 'konji' (136 kilovati) moči. Pozneje naj bi ponudili še klasični in priključni hibrid. Posebnost novega modela bo, kot rečeno v uvodniku, sistem HTRAC, ki bo moč in navor prenašal na vsako kolo posebej, vse v odvisnosti od tega, kje bo najboljši in kje najslabši oprijem.