Na forumu Bimmer Post se je pojavil podatek o masi prihajajočega BMW M5.
Z vsako novo generacijo avtomobilski proizvajalci predstavljajo nove avtomobile z vse boljšimi empiričnimi kazalci. Z izjemo enega, ki gre večinoma v neželeno smer - mase. Razlogi so jasni, vse več vgrajene tehnologije, tudi takšne, ki v avtomobilih postaja obvezna. Verjamem, da se večina kupcev s podatkom o masi niti ne ukvarja. Znamke z izrazitim športnim potencialom pa so seveda bolj na prepihu in se s težavo spopadajo s še več tehnologije in moči.
Očiten primer je BMW. Mislim, da sem pri skoraj vsakem M ali M Sport modelu v zadnjih letih opazil problem velike mase in vsaj pomislil, da bi ga zapisal med minuse. V bran bavarcem pa se velikokrat ugriznem v jezik že zaradi tega, ker se njihovi avtomobili proti odvečnim kilogramom na cesti borijo zares učinkovito.
Kaj pa novi M5?
No ja, nova BMW-jeva superlimuzina bo pri tem bržkone prestopila največjo stopnico doslej. Že nekaj časa vemo, da bo imel priključni hibridni pogon z dvojno prisilno polnjenim V8 motorjem. Enak, kot ga ima XM. Ta v osnovni različici zmore 480 kilovatov (653 KM) ter 800 Nm navora. XM ima sicer baterijo zmogljivosti 25,7 kWh, M5 pa bi naj imel nekoliko manjšo - 18,6 kWh.
Preberite si test BMW M3 Touring: Avtomobilske sanje, ki so se uresničile
Na forumu Bimmer Post je uporabnik, ki se sklicuje na neimenovanega "insiderja", med drugim razkril maso novega M5, ki bo v dolžino presegel pet metrov. Tehtal naj bi kar 2.435 kilogramov, kar je 453 kilogramov več od predhodnika. Razlika za maso odraslega bizona! Touring bo seveda zaradi dodatnih ojačitev še nekoliko težji (pri M3 Touringu gre za razliko 85 kilogramov).
Gre za podatek DIN, ki vključuje voznika, zato se zdi povsem v mejah verjetnosti. Novi 550e s šestvaljnikom in baterijo zmogljivosti 19 kWh na primer prazen tehta 2.230 kilogramov, enak podatek je zapisan pri i5 M60, medtem ko XM tehta denimo kar 2.785 kilogramov.
Seveda pa ne gre le za BMW-jeve modele. Priključni hibridni pogon bo imela tudi AMG izvedenka Mercedesove limuzine razreda E. Porsche Panamera Turbo E-Hybrid tehta 2.360 kilogramov, po DIN merjenju pa 2.435 kilogramov.
Tu so še zadnje novice o usodi ročnega menjalnika v M modelih...
Na kratko - ne prinašajo nič dobrega. Frank Weber, član uprave, zadolžen za razvoj, je za italijanski Quatroroutte povedal, da je treba M modele z ročnim menjalnikom kupiti sedaj, saj ne bodo več dolgo v prodaji. "So zabavni avtomobili, a iskreno se proizvodnja zmanjšuje in jih nima več smisla razvijati", je dodal. Ročni menjalniki so sicer še na voljo v M2, M3 in M4. Po novem tudi v Z4 M40i.
Preberite še: