Renault stavi na svojo električno ekspertizo in s predstavitvijo Petke imajo zdaj Francozi tri pomembne modele v ponudbi (no, v kratkem). Ki so tudi cenovno dostopni. Četrti je na poti. In to bo duhovni naslednik legendarne Katrce. Kaj že vemo, kaj sklepamo in kdaj prihaja.
Seveda bo tudi novi R 4 povsem električno gnan in tudi zanj bodo pri Renaultu uporabili platformo AmpR Small, na kateri so zasnovali model R 5. Bo pa za razliko od povsem limuzinske oziroma 'hatchbackovske' osebnosti, imel novi R 4 bolj terensko zasnovo. S tem se bodo približali originalu na način njegove uporabnosti, udobja, prostornosti in trdoživosti, saj je imel tudi originalni R4 škatlasto zasnovo, podobno današnjim SUV-modelom, z dolgo medosno razdaljo in posamičnimi obesami.
Original je bil izjemno popularen, tudi pri nas
Prvi R4, ki je prišel na trg že davnega 1961 in se proizvajal do leta 1994, velja za najbolj množično proizvajani model s prirezanim zadkom (s tujko hatchback) in je imel po svetu kup ljubkovalnih vzdevkov. Pri nas na primer Katrca (od francoskega imena za 4 - quatre), izdelovali pa so ga tudi v Novem mestu (od 1973 do 1992).
Preberite tudi:
Sicer je bil to takrat nekakšen 'low budget' model s prirezanim zadkom, toda po današnjih standardih bi ga zaradi silhuete in oddaljenosti od tal zagotovo uvrstili tudi med - križance.
Novi R 4 bo umeščen nad R 5
In tako so si ga tudi zamislili pri Renaultu - kot vsestransko uporaben, praktičen in prostoren avtomobil, ki pa je vendarle dovolj kompakten in dostopen. Prvi vtis o retro podobi je dala že študija 4Ever Trophy iz salona v Parizu (2022). No, pustolovsko terenska zasnova na neki način maskira osnovne poteze, jasno pa je, da bodo pri Renaultu ohranili retro šarm, ki jim ga je uspelo ohraniti tudi pri modelu R 5. Seveda se bodo poslovili vse ekstrovertirani deli, to so prtljažnik, terenske pnevmatike, plastične zaščite, ... Toda značilna silhueta vozila bo verjetno ostala. Tudi dimenzijsko naj bi 4Ever Trophy že precej natančno meril na serijski model, tako da gre pričakovati dolžino nekaj nad štiri metre, saj študija metri 4,16 metra (original 3,66 metra). Kar je precej več od Petice in nekaj centimdtrov manj od Megana E-Tech Electric.
Z malo sreče bo na trgu že drugo leto
Čeprav so sprva mnogi špekulirali o platfrmi CMF-BEV je zdaj skoraj gotovo, da bo novinec, ki ga gre pričakovati drugo leto, zgrajen okoli platforme AmpR Small, ki je pravzaprav evolucija omenjene platforme, znane iz Petice. Vendar pa - poleg prednjega pogona mu bodo (za doplačilo) dodali še elektromotor za pogon zadnje osi. Oddaljenost od tal bo seveda nekaj bolj darežljiva od petice. Zaenkrat sta na voljo dve bateriji - z 52 in 40 kWh, pri motorjih bo za večji R 4 verjetno odpadel najšibkejši (70 kW), ostala pa bosta dva, z 90 in 110 kW. Prav mogoče pa je, da dvomotorna verzija, ki bo predstavljala vrh ponudbe (v osnovi bo tudi ta model gnan na prednji kolesni par) nekaj močnejša.
Preberite še