Če bo šlo vse po načrtih bo Renualtov Ikonični električni avtomobil naprodaj za manj kot 20.000 evrov.
Simpatičen, ikoničen in predvsem cenovno ugoden: s pričakovano začetno ceno pod 20.000 evrov, se Renault Twingo vrača kot električni avtomobil in je pripravljen na osvojitev naslova prvaka v svojem razredu.
Pri tem mu bo v pomoč dediščina prvotnega modela iz leta 1993, ko so s Twingom pri Renaultu na novo opredelili razred majhnih avtomobilov.
Novi Twingo E-Tech ima namreč na zunanjosti precej potez svojega predhodnika, kar so pri Renaultu nakazali in napovedovali že na lanskem avtomobilskem salonu v Parizu, ko so pokazali konceptni avtomobil s katerim so razkrili, da bo novinec imel retro videz s polkrožnimi žarometi in oblikovnimi elementi originalnega Twinga iz leta 1993, ki ga je oblikoval takratni glavni oblikovalec Patrick Le Quément, v kombinaciji s sodobnimi poudarki.
Proizvodni model ostaja blizu konceptnemu avtomobilu, ena glavnih razlik je v tem, da novi Twingo ni več trivratni, ampak petvratni model, kar povečuje njegovo uporabno vrednost. Twingo je dolg približno 3,75 metra in ponuja prostor za do štiri potnike. Za majhen avtomobil sprednji del ponuja udobne centimetre prostora za noge, medtem ko je v zadnjem delu prostora seveda bistveno manj.
Sprednja sedeža je mogoče pomikati do 17 centimetrov po dolžini. Zložljiv sovoznikov sedež ustvari tudi prostor za dolge predmete in zagotavlja dodatno vsestranskost. Tudi prostornina prtljažnika je razmeroma velika, od osnovnih 360 do 960 litrov pri zloženih zadnji klopi.
Armaturna plošča ima nekoliko drugačno postavitev kot prede kratkim reinkarnirana električna sorodnika R4 in R5. Twingo ima samostoječ desetpalčni zaslon na dotik za multimedijski sistem. Poleg tega so na voljo velika vrtljiva stikala za klimatsko napravo in izrazito stikalo za varnostne utripalke, ki spominja na originalnega Twinga. Armaturna plošča je na splošno dvobarvna, medtem ko je obroba v osnovnem modelu bela, je pri bolje opremljenih izvedbah pobarvana v barvi karoserije.
Twinga bo zaenkrat poganjkal elektromotor z močjo 60 kW (82 KM) in največjim navorom 175 Nm. To bo malčku omogočilo pospešek od 0 do 100 km/h v 12,1 sekunde. Najvišja hitrost je v prid večjemuj dosegu elektronsko omejena na 130 km/h. Z napolnjeno baterijo s kapaciteto 27,5 kWh naj bi ikonični mestni avtomobil dosegel do 263 kilometrov (po standardu WLTP).
Twingo je prvi model skupine Renault, ki je opremljen z baterijo LFP (litijev železov fosfat). Ta robustna in stroškovno učinkovita tehnologija uporablja lahko dostopne surovine, kot sta železo in fosfat, in ne potrebuje kritičnih kovin, kot sta kobalt in nikelj.
Francoski proizvajalec avtomobilov je ponosen, da je serijski model Twingo razvil v rekordnem času, le 24 mesecev – bistveno hitreje kot kateri koli drug model v zgodovini Renaulta. Tehnologijo baterij je zagotovil lastni razvojni center ACDC na Kitajskem, sam razvoj vozila pa je potekal v Franciji.
Ponosni so tudi v novomeškem Revozu, kjer bo Twingo E-Tech eden glavnih modelov, ki bodo nastajali v tovarni, ki ima dolgoletno tradicijo in izkušnje in spada med najbolj učinkovite v Renaultovi skupini. Kdaj natančno bo novi električni malček na voljo slovenskim kupcem in za kakšno ceno, za zdaj še ni znano, verjetno pa bo to v marc ali aprilu prihodnje leto.





