V dosedanjih treh generacijah je sicer prepričal že dva milijona kupcev. Tudi tokrat bo na voljo v dveh karoserijskih izvedbah.
S prvo generacijo Leona je v Seatovih jadrih leta 1998 zavel nov, svež veter. Leon in Toledo sta namreč takrat prinesla povsem nov oblikovalski jezik. A če se je slednji v naslednji generaciji preobrazil v kombilimuzino in nato utonil v pozabo, se je Leon priljubil kupcem do te mere, da je v ponudbi ostal tudi v tretji in zdaj še v četrti generaciji, kmalu pa bo jasno, kako dobro mu bo šlo v novi podobi. No popotnica je vsekakor dobra. »SEAT Leon je naš najbolje prodajani model in želimo nadaljevati z njegovo uspešnostjo. Zato smo za novi SEAT Leon namenil več kot 1,1 milijarde evrov, predvsem za razvoj vozila in izboljšanje proizvodne infrastrukture,« je dejal Carsten Isensee, vršilec dolžnosti predsednika družbe SEAT in podpredsednik za področje financ in informacijskih tehnologij.
1,1 milijarde evrov je Seat vložil v razvoj novinca, ki so ga danes predstavili v Barceloni, v Seatovi tovarni Martorelli. Odločitev, da ga namesto na kakšni eksotični lokaciji predstavijo kar doma, je povsem na mestu, saj bo Leon povsem španski. Tako oblikovanje kot razvoj in proizvodnja bodo namreč potekali prav na tej tovarni.
Znanje in tehnika v novem Leonu sta še vedno bolj ali manj nemška. Kot smo že vajeni, si namreč tudi v novi generaciji Leon osnovo deli z bratranci in sestričnami iz koncerna. Za osnovo mu služi platforma MQB Evo, ki diktira tudi dimenzije avtomobila. Ta je v novi generaciji za kar 86 milimetrov daljši od predhodnika (skupaj 4368 milimetrov), 16 milimetrov ožji (1800 mm) in tri milimetre nižji. Enako dieto, vsaj kar se tiče višine in dolžine, so namenili tudi karavanu, ki pa je v dolžino pridobil kar 93 milimetrov in meri 4642 milimetrov.
Oblika ne prinaša posebnih novosti. Čeprav lahko hitro opazimo povsem nov napis na zadku vozila, ki se močno razlikuje od drugih modelov, se oblika, kot smo zadnje čase vajeni pri marsikateri znamki na trgu, močno naslanja na tisto, ki smo jo spoznali s sicer izredno uspešnim predhodnikom. Spremembe so še najbolj opazne na področju zadnjih in sprednjih LED žarometov ter maske pokrova. Te spremembe so bile v precejšnji meri postavljene v vlogo aerodinamike, saj so jo uspeli izboljšati za osem odstotkov. Zadnje luči na drugi strani v skladu s trendi prvič prinašajo LED-svetloben pas po celotni širini vozila.
Podoben LED pas kot na zadku bo moč najti tudi v kabini, v kateri bo nastopal kot glavni element ambientalne osvetlitve tik pod vetrobranskim steklom in se nadaljeval v vrata avtomobila. A precej večje pozornosti bosta deležna dva LCD zaslona, od 8,25 do 10 palcev velik zaslon infozabavnega sistema in 10,25 palcev velik instrumentni zaslon. Pri snovanju prvega so se pri Seatu odločili, da bodo kombinirali klasične gumbe za upravljanje najpomembnejših funkcij in možnost interakcije s kretnjami. Kabina bo po zaslugi 50 dodatnih dolžinskih milimetrov medosne razdalje nekoliko bolj prostorna, a ne na račun prtljažnika. Ta bo v kombilimuzini enako velik kot doslej, ponujal bo 380 litrov prostoral brez podiranja sedežev. V karavanu bo 30 litrov večji in bo na voljo kar 617 litrov prostora.
Na motornem področju bo z Leonovega vidika moč najti več novosti. Prvič bo namreč lahko opremljen dvema litrskima turbobencinskima trivaljnikoma, ki bosta predstavljala osnovo ponudbe. Nad njima bosta nato še dva 1,5-litrska in pa en dvolitrski bencinski motor, ki bo vsaj na začetku predstavljal vrhunec motorne ponudbe. Na bencinski strani bo sicer moč motorjev znašala med 66 in 140 kilovati (90-190 'konji'). Dizli bodo trije, vsi s prostornino dveh litrov in močjo do 150 'konjev' (110 kilovatov). Seat bo prvič deležen bogatega nabora pogonskih sklopov z nekoliko bolj okolju prijaznim delovanjem. Šibkejši, 96-kilovatni 1,5-litrski bencinski motor bo namreč lahko deloval tudi na stisnjen zemeljski plin. Blaga hibrida bosta dva, poleg tega bo v ponudbi še priključni hibrid. Ta bo podobno kot številni drugi modeli iz koncerna Volkswagen temeljil na 1,5-litrskem bencinskem motorju, ob pomoči elektromotorja pa bo proizvedel 204 'konje' ali 150 kilovatov moči. 13 kilovatnih ur velika baterija bo omogočala do 60 kilometrov električne avtonomije.
Načrti v povezavi z novim Leonom so pri Seatu veliki. Nenazadnje je znamka lansko leto s 570.000 prodanimi vozili dosegla absolutni prodajni rekord v 70-letni zgodovini, ključni del prodaje pa je bil prav Leon. V novi vlogi bo sicer to nalogo nadaljeval spomladi, ko ga lahko premierno pričakujemo na evropskih avtomobilskih trgih.