Novi Škodin križanec: Kamiq je manj 'terenski' od bratov

26. 2. 2019 | Dušan Lukič

Lani je v Evropi kupce našlo okoli dva milijona manjših križancev oziroma SUV-ov, kar je skoraj tretjinska rast v primerjavi z letom 2017. Zato so tudi pri Škodi svoji ponudbi dodali nov model: Kamiq.

Po velikosti Škoda Kamiq v bistvu ’večjemu’ bratu Karoqu stoji kar ob boku: Karoq je sicer za 10 centimetrov daljši, a ima Kamiq za odtenek daljšo medosno razdaljo. Povedano drugače: razlika gre na račun previsov in zadaj to pomeni razliko v velikosti prtljažnika – seveda v korist Karoqa. A tudi 400 litrov, ki jih ponuja Kamiq, je dovolj. Večja medosna razdalja pomeni več tudi prostora zadaj – tega je več kot v Karoqu in skoraj toliko kot v Octavii.

Kamiq si zasnovo deli s prihajajočo Scalo, pravzaprav sta kar v tesnem sorodu. Oblikovno ni pravi SUV, temveč malce dvignjena Scala z malo bolj ’Sportback’ zadkom – avto za tiste, ki si želijo bolj dinamičnih oblik. V višino meri 6 centimetrov več kot Scala, a sedem manj kot Karoq. Ob tem ima Kamiq trebuh slabe štiri centimetre višje od tal od Scale – a (za zdaj) le sprednji pogon.

Tudi motorizacija je klasična: trije bencinski motorji (1.0 in 1.5 z med 85 in 110 kW), en dizel (1.6 TDI s 85 kW oziroma 110 ’konji’) ter en s pogonom na stisnjen zemeljski plin (CNG). Poleg ročnega je na voljo tudi dvosklopčni menjalnik.

Konec zlate dobe turizma za Hrvaško? Druga balkanska država bi jo lahko prehitela

Digitalizacija je seveda lahko popolna, vključno z merilniki na devetpalčnem LCD-zaslonu in najnovejšim infozabavnim sistemom, žarometi so vedno v LED-tehniki, samodejno zaviranje v sili in sistem za ohranjanje voznega pasu bosta serijska od osnovne opreme naprej.