Suzuki S-Cross bo kupce lovil v enem najbolj konkurenčnih segmentov, segmentu B, a bo kupce nagovarjal z nekoliko samosvojim pristopom.
Globalna polprevodniška kriza je dodobra ohromila dobavo novih avtomobilov na svetovne avtomobilske trge – tudi na slovenskega, kjer nekateri dobavitelji novih vozil ne uspejo zagotoviti tudi več mesecev po predstavitvi. Povsem drugače pa je pri Suzukiju, kjer so pred kratkim pripravili svetovno predstavitev nove, že tretje generacije modela S-Cross, ki oznako SX-4 sedaj nosi 'le' še na zadku vozila, ne pa tudi v prodajnih katalogih.
Domači zastopnik znamke je namreč na slovensko predstavitev uspel pripeljati kar 13 novih vozil modela, ki je nekdaj veljal za enega najpomembnejših modelov v paleti (predstavljal je kar 38 odstotkov celotne prodaje znamke), danes pa predstavlja med 15 in 20 odstotkov vseh prodanih Suzukijev v Sloveniji. Mimogrede, tržni delež Suzukija v Sloveniji se giblje okrog dveh odstotkov.
Tretja generacija S-Crossa sicer temelji na enaki platformi kot prejšnja generacija, zaradi česar bi lahko dejali, da gre zgolj za prenovo že upokojenega predhodnika, a pri Suzukiju poudarjajo, da je bilo sprememb, o katerih smo že pisali enostavno preveč. Te so namreč zavzele bolj ali manj vse sklope vozila.
Preberite še: Novi model ali le osvežitev? Presodite sami!
Največja 'posebnost' je prtljažnik vozila. Ob povsem enakih karoserijskih merah je namreč v primerjavi s predhodnikom večji za kar 65 litrov in tako meri 440 litrov. Deloma gre zasluga za to nastavljivim naslonom zadnjih sedežev. Tako za volanom, kot tudi v drugi vrsti bodo sicer dovolj prostora našli tudi višje rasli vozniki.
Kabina sicer prinaša dva videza. Pri opremah Comfort in Premium bo odeta v tekstilne sedežne obloge in armaturno ploščo v kombinaciji klasičnega ter perforiranega (umetnega) usnja), v paketu opreme Elegance, ki bo ponujala tudi panoramsko strešno okno pa bodo sedežne prevleke izdelane iz kombinacije umetnih materialov in usnja. Še več kot doslej bo odlagalnih mest.
Čeprav je bil S-Cross deležen posodobitve varnostne in zabavne elektronike, instrumentna plošča z izjemo 4,2-palčnega LCD zaslona na sredini ostaja analogna. Bo pa S-Cross recimo ponujal radarski tempomat s funkcijo prepoznavanja prometnih znakov, sistem za nadzor mrtvega kota, sistem za samodejno zaviranje v sili in pa sistem za preprečevanje nenamerne menjave voznega pasu. Pri parkiranju bo med drugim pomagala klasična, za doplačilo pa 360-stopinjska kamera.
Preberite še: Kratki test: Suzuki SX-4 S-Cross AllGrip Hybrid (2021)
S-Crossa bo v Sloveniji poganjal 1,4-litrski turbobencinski motor z močjo 95 kilovatov (129 'konjev'), ki bo deloval po sistemu blagega hibrida z 48-voltno tehnologijo. Ob tem je glede na dosedanje prodajne izkušnje pričakovati, da bo večina novih vozil opremljenih s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in štirikolesnim, elektronsko krmiljenim pogonom. Prav S-Cross je namreč v Suzukiju v Sloveniji model, pri katerem se za štirikolesni pogon proporcionalno odloči največ kupcev. S tem S-Cross kar nekako nasprotuje trgu, kjer se večina kupcev odloča za samodejne menjalnike in dvokolesni pogon.
Cene novih vozil se bodo pričele pri 23.400 evrih, cenik pa se bo nato v odvisnosti od izvedbe in dodatne opreme nadaljeval do približno 28.000 evrov. V Sloveniji sicer pričakujejo, da bodo v letu 2022 uspeli prodati okrog 300 vozil.