Novo poglavje za 'nadYarisa'. Ampak ...

Toyota je razveselila najbolj zagrete ljubitelje malega športnika Yarisa GR z novo serijo 500 vozil. Nova serija je sicer nadgradnja že tako zmogljive 'žepne rakete'. Ampak ne veselite se prehitro ...

Novo poglavje za 'nadYarisa'. Ampak ... (foto: Toyota) Toyota
16. 1. 2022

Če vas je zamikalo in ste med tistimi, ki so ostali v vrsti za omejeno serijo Yaris GR, potem boste zdaj razaočarani. Novih 500 avtomobilov je namreč namenjeno zgolj japonskemu tržišču. Žal. Je pa GRMN Yaris, kot bo njegovo komercialno ime, nakazal, da trg hrepeni po takšnih ortodoksnih športnih verzijah ali nadgradnjah, kot jo ponuja nova verzija.

Model bo na voljo v dveh izpeljankah - torej kot serijski GRMN, ki si ga bo lahko lastnik z izbiro opcije sam nadgradil. In kot Circuit ali Rally PAck. Že osnova pa ponuja čvrstejšo školjko, ki so jo okrepili s kar 545 dodatnimi zvari in posebnim strukturnim lepilom. Poleg tega zadnje del strukture dodatno podpira prečna opora obeh vpetij blažilcev, ki je namšečena tam, kjer so običajno zadnji sedeži. Teh so se znebili v prid prihranka pri teži. Privarčevali so tudi z vgradnjo karbonskega pokrova motorja (in strehe), vse skupaj pa pomeni 20 kilogramov manj, navkljub ojačitvam karoserije. Nekaj je k temu prispevala tudi osiromašena armaturna plošča in vgrajeni školjkasti Recarovi lahki sedeži. Ob tem je zavoljo aerodinamičnih popravkov avto 10 mm širši, pa tudi 10 mm nižji (Rally pack je obdrža 130 mm oddaljenosti od tal).

Dva paketa, več navora

Motor je sicer enak kot v (malo)serijskem Yarisu, torej zmore 200 kW (272 KM), ima pa 20 Nm več navora (390 Nm). Menjalniku so precej skrajšali nekatera razmerja, ob tem pa skrajšali še končno razmerje v diferencialu za boljše pospeške. In obe zapori v prednjem in zadnjem diferencalu štirikolesnega pogona sta povsem mehanski in nadomeščata samozaporne tipa Torsen.

Od tu naprej je vse odvisno, kaj si bo lastnik zaželel - pri tako imenovanem Circuit (dirkališče) paketu (bel avtomobil na fotografijah) gre za kup aerodinamičnih dodatkov, zadnji spojler, nova kovana platišča in novo, nastavljivo Bilsteinovo podvozje. Pri Rally paketu pa lastnik dobi zaščito podvozja, polovično dirkaško varnostno kletko z bočnimi ojačitvami in GR blažilce in stabilizatorje s povezavami.

Kot rečeno - novih 500 avtomobilov bo na voljo le za domač trg, pa še tam bodo srečneže izžrebali na posebni loteriji. In izžrebanec bo lahko Toyoti nakazal vsaj 55 tisočakov, če bo avto oplemenitil z eno od opcij pa skoraj 60.