Segment križancev velja pri Audiju z vidika prodaje za najpomembnejšega - tudi po zaslugi Q2 in Q5 ki na naše ceste prihajata v novi podobi.
Urbani in tisti nekoliko večji križanci so avtomobili, ki že predstavljajo večji del domačega trga novih avtomobilov. Še posebej pa to velja za Audi. Križanci namreč predstavljajo že kar 65 odstotkov oziroma slabi dve tretjini celotne prodaje njihovih avtomobilov, veliko zaslug za to pa imata modela Q5 – ki je na trg zapeljal leta 2008 – in pa leta 2016 predstavljeni Q2. Prav omenjeni par pa sedaj prihaja v Slovenijo v prenovljeni podobi in z novo tehnologijo.
Posodobljena podoba je pravzaprav še najmanjša sprememba modela Q2, a tudi tu spremembe niso zanemarljive. Nenazadnje je avtomobil v dolžino pridobil 17 milimetrov, a zgolj na račun spremenjenih odbijačev. Ti so namreč del nove in bolj zašiljene, s tem pa, kot poudarjajo pri Audiju, tudi bolj športne podobe. Ob tem so modelu namenili tudi nekoliko ožjo sprednjo masko z novimi, tako imenovanimi Quattro režami, pa tudi novimi žarometi. Ti bodo že v serijski izvedbi svetili v LED tehniki, za doplačilo pa bodo na voljo tudi LED matrični žarometi.
LED svetila pa ne bodo na voljo le na sprednjem delu vozila, temveč tudi zadaj, kjer bo (z izjemo novih platišč in dodatnih barv v barvni paleti) opazen preostali del karoserijskih sprememb – širše navidezne odprtine za odvod zraka. Spodnji deli karoserije se bodo sicer razlikovali glede na opremo vozila. Pri osnovni opremi bodo namreč izdelani iz matirane črne plastike in nelakirani, v opremah Advance in S-Line pa bodo lakirani; v prvem primeru v sivi barvi, v drugem pa v barvi karoserije.
Pionudba lakov pri novem Q2 je sicer bogatejša za pet novih odtenkov in sicer jabolčno zeleno (povsem nova v Audijevi paleti barv), poleg te pa še dva odtenka sive in dva odtenka moder, za dodatno popestritev pa je mogoče pokrove C-stebričkov obarvati v črne, sive ali srebrne odtenke, mogoča pa bo tudi izbira videza ogljikovih vlaken.
Ljubitelji 'klasičnih' tehnologij bodo veseli, da notranjost ne prinaša večjih sprememb, še posebej ne na področju upravljanja infozabavnega sistema. Ta je sicer nadgrajen, še vedno pa ga bo mogoče upravljati s pomočjo vrtljivega stikala na sredenjski konzoli, ne pa tudi z upravljanjem preko zaslona. V osnovi bo zaslon po diagonali meril sedem palcev, za doplačilo pa bo na voljo 1,3 palce večji zaslon. Oblazinjenje bo sicer lahko odeto v tekstil, umetno usnje, naravno usnje ali pa material dinamica, izdelanega iz recikliranih plastenk, ki na otip deluje kot velur. Obogaten je tudi nabor (opcijskih) asistenčnih sistemov.
Cene za novega Q2 se bodo začele pri 24.390 evrov. Toliko bo namreč stala različica 30 TFSI z litrskim trivaljnikom in 81 kilovati moči. Sicer pa bodo na začetku na voljo tri bencinske (tudi SQ2) in dizelska različica, v nadaljevanju pa bodo sledile še tri dizelske in ena bencinska izvedba, ki bodo zapolnile ponudbo modela. Za najcenejšega dizla z dvolitrskim motorjem in močjo 110 kilovatov (150 'konjev') bo potrebno odšteti vsaj 34.650 evrov.
Podobno minimalistično kot pri Q2 pa so se inženirji lotili dela tudi pri Q5. Tudi ta namreč prinaša nekaj manjših sprememb na sprednjem in zadnjem odbijaču ter bočni liniji, zaradi česar je vozilo 19 milimetrov daljše. Precej večja novost pa so sprednji in zadnji žarometi. Tudi v tem primeru bodo spredaj v vsakem primeru svetili v LED tehniki (za doplačilo pa bodo lahko svetili v LED-matrični tehniki), zadnje luči pa bodo svetile v OLED tehniki, pri čemer bodo kupci lahko izbirali med tremi možnostmi svetlobnega podpisa. Novi sta izmed 12 barv v barvni paleti tukaj le dve: zelena in modra.
Notranjost Q5 pa je na drugi strani dobila pomembno novost: na dotik občutljiv infozabavni zaslon. Vrtljivo stikalo na sredinski konzoli se je poslovilo in dalo prostor predalu. Sicer pa gre za infozabavni sistem MIB 3 in zaslonom diagonale 10,1 palca, ki bo serijski v vseh izvedbah in ga ne bo mogoče nadgraditi. Nov sistem naj bi sicer po podatku Audija ponujal desetkrat večjo procesorsko moč kot predhodnik, poleg upravljanja preko zaslona pa bo omogočal tudi glasovno upravljanje.
Pomembna novost, ki jo Q5 prinaša je povezanost vozila v mrežo Car2X, saj bo omogočal, kjer bo tak sistem vzpostavljen, (spletno) komunikacijo med vozilom in prometno infrastrukturo. Ta bo namreč omogočala lažje iskanje prostih parkirnih mest, saj bo vozilo samo spročalo kje se nahajajo, hkrati pa bo voznik na primer lahko obveščen tudi o tem, ali je mogoče ujeti zeleni val na semaforjih ali ne.
V nasprotju s Q2 bo začetna ponudba tukaj zajemala en bencinski motor ((45 TFSI Quatrro z močjo) 195 kilovatov ali 265 'konjev' in pa tri dizle z močjo od 120 do 210 kilovatov. V nadaljevanju bo nato sledil še dizelski SQ5 in pa dva najzmogljivejša bencinska motorja z oznakama 50 TFSI in 55 TFSI. Vsi pogonski sklopi bodo delovali po principu blagih hibridov. Cene se bodo sicer začele pri 56.650 evrih na bencinski in 45.230 evrih na dizelski strani.
Audi je v letu 2020 postal z 2,06-odstotnim tržnim deležem najbolje prodajana prestižna znamka v Sloveniji, saj so zabeležili 0,2-odstotno rast tržnega deležna. Da bi ta delež obdržali tudi v prihodnje bosta seveda skrbela tudi oba novinca. Pri Audiju namreč načrtujejo, da bodo prodali med 120 in 150 primerki vsakega vozila, pri čemer pa naj bi k dobri statistiki Q5 pomagal tudi Q5 Sportback, ki bo na trg prišel v prihodnjih mesecih.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del