Znamka Alpine praznuje častitljiv jubilej in napoveduje nove modele v električni prihodnosti
Vse se je začelo leta 1955, ko je Jean Rédélé ugotovil, da ne obstaja avtomobil, ki bi mu popolnoma ustrezal in je ustanovil znamko Alpine, ki se je z leti uveljavila s svojimi športnimi avtomobili z izrazito francoskim slogom. Leta 2018 so pri Alpine predstavili nov model A110, športni kupe, ki je zvest brezčasnim načelom znamke, a s tem še niso rekli zadnje besede.
V svojo "sanjsko garažo" bodo pripeljali nove električne modele, med njimi sta križanec A390, ki bo nared še letos in naslednik A110, ki bo predvidoma predstavljen prihodnje leto. Potem je v načrtu še štirisedežni športni kupe A310, do takrat pa je prvi električni avtomobil v zgodovini znamke pravkar novi A290.
A290 si precejšen del osnove deli z novim električnim Renaultom 5, seveda pa so pri Alpine v skladu s svojim športnim novinca temeljito dodelali na pravih mestih. Najmanjši model je okrašen z zračnimi stabilizatorji, ima napete karoserijske linije, na sprednjem delu za poseben vtis poskrbijo dnevne luči v obliki črke X-podpisu, široki stranski blatniki v kombinaciji s širokimi stranskimi pragovi pa naj bi obujali spomine na legendarni Renault 5 Turbo.
V primerjavi z aktualnim Renaultom 5 E-Tech je Alpine A290 nekaj centimetrov daljši, za kar so zaslužni predvsem bolj dinamično oblikovani odbijači. V iskanju voznih užitkov in lahkotnosti upravljanja ima mali športnik prilagojeno podvozje, vključno z večvodilno zadnjo premo, ki je redka v tem razredu vozil in razširjen kolotek, poleg tega je precej lahek za električni avtomobil, saj tehta le 1554 kilogramov
Osnovna različica A290 GT se začne z elektromotorjem s 130 kW (177 KM) za 38.400 evrov. A290 GT Performance, in različica GTS, imata pogon iz Renaulta Megana E-Tech z močnimi 160 kW (218 KM). Inženirji iz Alpine so optimizirali zavorni sistem z večjimi, notranje hlajenimi koluti. Del serijske serijske opreme so 19-palčna aluminijasta platišča, zato je A290 z 1,51 metra centimeter višji od Renaulta. Baterija premore 52 kWh zmogljivosti in s serijsko toplotno črpalko lahko Alpine na elektriko v teoriji prevozi do 364 kilometrov. avto. Največja polnilna moč je 100 kW in Alpine obljublja 30 minut za polnjenje baterije s 15 na 80 odstotkov na hitri polnilnici. Z uporabo 11 kilovatne polnilnice se baterije napolnijo od deset do 80 odstotkov v 3,2 ure.
V notranjosti Alpine A290 vlada športno vzdušje. Digitalna instrumentna plošča ima unikatno grafiko, na sredinski konzoli so velika stikala za menjalnik, na volanu pa rdeče stikalo, ki sprosti polno moč električnega motorja in športnik pospeši do 100 km/h v samo 6,4 sekunde. Modro okroglo stikalo uravnava stopnjo rekuperacije, ki jo je mogoče nastaviti na štiri različne načine, seveda pa je mogoče izbrati tudi vozni režim.
Navdušenje slovenskega avtomobilskega občinstva nad novim A290 je menda tolikšno, da je vsa letošnja količina že razprodana. Najcenejša izvedba sicer stane 38.700 evrov, z državno podporo pa se ta cena zniža na 32.200 evrov.