Z novo shemo poimenovanja Audi po 30 letih obrača nov list in A4 je postal A5, hkrati pa s seboj prinaša številne novosti.
Čeprav so časi in modne smernice naklonjeni predvsem križancem in športnim terencem, sta bila limuzinski in predvsem kombijevski A4 doslej pomemben Audijev prodajni steber tudi na slovenskem trgu.
Naslednik, novi Audi A5 je prvi model, razvit na inovativni platformi, še naprej bo na voljo kot limuzina z dvižnimi prtljažnimi vrati v slogu prejšnjega A5 Sportback, in kombijevski avant, oba tudi v športni izvedbi S. Sprememba oznake pomeni tudi povečanje dolžine za 6,7 centimetra v primerjavi s predhodnikom in tudi več prostora za noge zadaj.
Zunanji videz zaznamujejo širša in položnejša prednja maska, ki poskrbi, da je avtomobil videti nižji kot prej, medtem ko nizka bočna linija in kupejevski zadek poudarjata športno eleganco. Popolnome preobrazbe je bila deležna tudi notranjost, ki je v znamenju sodobne arhitekture elektronike.
Na izbiro je enajst barv in več tehnoloških paketov, ki jih med drugim zaznamujejo različni koncepti osvetlitve. Izbirni svetlobni trak s svetilnimi diodami na zadnji strani ponuja osem svetlobnih podpisov in spremeni A5 v pravi zaslon za promet zadaj – vključno z opozorilnimi simboli, kot je digitalni opozorilni trikotnik.
V notranjosti je v središču voznik. Ukrivljen panoramski zaslon in opcijski zaslon za potnike ustvarjata pravo digitalno scenografijo. Z umetno inteligenco in več kot 800 asistenčnimi funkcijami – vključno z integracijo ChatGPT – je izkušnja vožnje na povsem novi ravni.
Ob prihodu na trg bodo na voljo trije motorji, od spodaj navzgor bencinski štirivaljnik 2.0 TFSI (110 kW/150 KM), dizelski 2.0 TDI (150 kW/204 KM) in bencinski športnik 3.0 TFSI V6 (270 kW/367 KM) za modele S. TFSI prvič uporablja variabilno nastavljiv turbopolnilnik, TDI pa je delno elektrificiran. Novi Audi A5 kot pomoč motorjem z notranjim zgorevanjem uporablja blage hibridne pogone, ki proizvedejo dodatnih 18 kW (24 KM) in lahko rekuperirajo do 25 kW.
A5 je premišljen, prepričljiv in predvsem vizualno všečen avtomobil, začetna cena za limuzino je 43.380 evrov, za Avant pa 45.405 evrov.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del