Novo v Sloveniji: Audi e-tron GT quattro in RS e-tron GT - elektrika ni (več) rezervirana za SUV-e

Kupjevska limuzina e-tron GT je dolgo najavljan in dobro osmišljen korak v smer prestižnih električno gnanih (BEV) limuzin v razredu Gran Turismo. Osupljive zmogljivosti in - podobno osupljiva cena. V Sloveniji sicer le za peščico navdušencev

Novo v Sloveniji: Audi e-tron GT quattro in RS e-tron GT - elektrika ni (več) rezervirana za SUV-e (foto: Audi) Audi
16. 6. 2021

Prva Audijeva električno gnana limuzina je e-tron GT, ki pa seveda s svojo podobo ni in noče biti limuzina v klasičnem pomenu besede. Kupjevski gran turismo zagotovo bolje opisuje pojavnost novega Audija, ki s svojimi merami (je recimo nižji in širši od RS7) in novim oblikovalskim jezikom dobro opisuje skoraj pet metrov dolg model, ki te dni začenja svojo uradno prodajno pot pri nas. Kot drugi povsem električno gnan model znamke s štirimi krogi za esuvejevskim e-tronon (no, če verzijo Sportback razumete kot svoj model, potem pač tretji). Ampak hitro za prestižnim GT-jev prihaja še Q4 e-tron, ki bo cenovno lestvico (bojda) nekoliko znižal …

Nov model bo še utrdil Audi na tronu prvega ponudnika premijskih vozil (z okoli 35 odstotki, sledita BMW in Mercedes), podobna pa je zgodba tudi na trgu električno gnanih vozil, kjer Audi nekoliko zaostaja za BMW-jem, Mercedes je tretji. Na še bolj obskurno majhnem trgu BEV premijskih vozil pri nas pa je Audi spet na prvem mestu. Mimogrede – trg električnih vozil se je v prvih petih mesecih celo nekoliko zmanjšal (lani skupaj okoli tri odstotke, letos dva). Ne glede na strmo rast, predvsem lani, pa je delež elektrificiranih vozil v skupni številki registriranih vozil še vedno le dober odstotek.

Vsaj sto tisočakov pripravite ...

No, na GT teh odstotkov zagotovo ne bo spreminjal, predvsem ne zaradi dosegljivosti in cene, saj najcenejši velja skoraj 102 tisočaka, za prestižno oznako RS pa bo treba dodati še skoraj 40 tisoč evrov. Sicer pa za letos velja, da jih zaradi težav s polprevodniškim elementi v celi industriji na naš trg ne bo več kot 20.

Kar bi moralo zadostovatiKot rečeno – dva modela sta na voljo e-tron GT quattro in RS e-tron GT, čeravno imata oba štirikolesni pogon quattro. Ki pa je seveda električna izvedb, saj gre za dva e-motorja – po eden za vsako os (320 oziroma 335 kW in 175 kW). Oba modela se razlikujeta le po moči (in opremi), saj tudi na zunaj razen napisa na zadku med obema ni omembe vrednih razlik. Osnovni (če je to sploh mogoče reči), zmore 350 kilovatov (476 'konj') in navor 630 njutonmetrov, pri športnem RS e-tronu GT pa gre za 440 kilovatov (598 'konj') in navor 830 njutonmetrov. Toda za največ 2,5 sekunde je – z vklopljeno funkcijo Launch Control mogoče iz obeh motorjev in baterije potegniti 390 kilovatov (530 'konj') oziroma 475 kilovatov (646 'konj'). Precej impresivno, posebej še, če ob tem preberete še podatek o pospešku – 3,3 sekunde navaja Audi za RS-a (in 4,1 za GT).

Skoraj nezemeljski pospeški

Seveda je tudi občutek za volanom podoben - brezkompromisen pospešek povzroča trd vrat, avto strašljivo in skoraj nezemeljsko nabira hitrost, ustavljanje je odločno, silovito. In težo je jasno čutiti v zavoju, toda zračno vzmetenje res odlično kroti vso to maso. Je pa res, da lahkotnosti med zavoji ne pričakujte (pri vsaj 2,35 tone je to kar logično).

Tudi ostale tehnične komponente so dostojne tega razreda – posamične obese spredaj in zadaj, zračno vzmetenje (serijsko sicer pri RS) in prilagodljivo blaženje, pa dvostopenjski menjalnik, delna zapora zadnjega diferenciala, štirikolesno krmiljenje, kar trije tipi zavor oziroma izvedbe kolutov – jekleni, karbidni (z večjo odpornostjo proti obrabi in koroziji in kot vrh seveda karbonsko – keramični koluti, ki dodajo še 20 kg manjšo maso.  IN če se vam zdi znano - ja, res je - GT je sorodnik Porschejevega Taycana, česar pri Audiju niti ne skrivajo. In prav je tako!

Baterija je srce tega Audija

Seveda – baterija. Gre za enako zmogljivost pri obeh modelih in sicer 83,7 kWh (neto), spravljena pa je v dno avtomobila (630 kg) in omogoča do 488 km dosega – seveda ob idealnih pogojih. Potem je treba na polnjenje – seveda omogoča AC in DC polnjenje (vsaka polnilna odprtina na svoji strani). Pri izmeničnem gre do 11 kW (kmalu tudi do 22), pri enosmernem pa celo do 270 kW! Če je baterija v optimalnem temperaturnem območju, kar je okoli 30 stopinj. In je 'pri roki' Ionity polnilna postaja, ki pa seveda ni poceni. Ampak lastniki tega Audija imajo posebno ceno (0,31 eura za kWh), dokler plačajo letni pavšal za kartico polnjenja (prvo leto je zastonj).