Novo v Sloveniji - Citroen C3 - unikatnost je (skoraj) zagotovljena

7. 10. 2020 | Jure Šujica
Deli

Personalizacija je bilo glavno vodilo Citroenovih inženirjev pri prenovi tretje generacije modela C3.

90 prodanih avtomobilov na mesec. To je bil načrt slovenskega uvoznika vozil znamke Citroen, ko je leta 2016 predstavil zadnjo generacijo modela C3. Ta sledil tržno precej neuspešni drugi generaciji modela, zaradi česar so se Francozi odločili in mu tedaj povsem spremenili podobo. Poteza se je izkazala in C3 je postal prava uspešnica, tako v tujini, kot tudi na naših tleh, kjer je do sedaj prepričal kar 3.850 kupcev, v povprečju 85 na mesec. Smeli načrti so bili torej skoraj doseženi.

Kljub temu pa si je C3 počasi že zaslužil prenovo in jo naposled tudi dobil. Ta z oblikovnega vidika niti ni obsežna in nepozorno oko bo spremembe na prvi pogled zagotovo spregledalo. A so tu in so precej pomembne. Najbolj opazna je zagotovo nov sprednji del, kjer moč najti prenovljene, predvsem pa večje žaromete. Ti po navdihu koncepta C-Experience vsebujejo prepoznaven V svetlobni podpis, ki ga bomo v prihodnje lahko spremljali tudi na ostalih modelih znamke. Prvi bo C4, ki predvidoma prihaja še pred koncem leta.

Preostale spremembe zunanjosti zajemajo nova 16- in 17-palčna aluminijasta platišča, nekoliko spremenjene zaščite vrat Airbump (zanje se odloči kar 70 odstotkov vseh kupcev), nove okrasne grafike strehe in pa nove barvne kombinacije karoserije, kjer ponudbo po novem bogatita še dve novi barvi, sprint modra in elixir rdeča. Upoštevajoč dvobarvne kombinacije karoserije in dve različni opciji oblazinjenja ter dodatkov v kabini bodo tako kupci lahko izbirali med kar 97 različnimi kombinacijami.

Pridih prestiža

Prav notranjost pa na drugi strani prinaša največ sprememb. Nenazadnje okrasne letve armaturne plošče mogoče odeti v imitacijo lesa – nekaj, kar v zadnjih letih še posebej v tem avtomobilskem segmentu, kjer se C3 po prodaji z 10,9-odstotnim tržnim deležem uvršča med najboljšo trojico, vidimo le še poredko. Sedeži naj bi na drugi strani vsebovali 15 milimetrov več penastega polnila in tako tudi po zaslugi naslona za roke ponujali še več udobja kot doslej.

Digitalizaciji se pri C3 ob prenovi pri Citroenu niso posvečali prav preveč. Instrumentna plošča ostaja povsem enaka, prav tako pa tudi zaslon infozabavnega sistema (ki meri vsaj sedem palcev), kakor tudi sistem sam. Mehanska tako recimo ostaja tudi ročna zavora. So mu pa zato namenili nekaj novih asistenčnih sistemov. Teh je skupno v C3 do 12, tako bosta recimo že serijsko na voljo sistem, ki opozarja voznika na utrujenost, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, na doplačilni listi (odvisno od opreme) pa bodo recimo še sistem za zaviranje v sili, sistem za preprečitev nenamerne menjave voznega pasu, pametni svetlobni snop in še bi lahko naštevali.

Na motornem področju zaenkrat novosti še ni. Tako bosta na voljo dva bencinska motorja PureTech z močjo 82 oziroma 110 'konji' (60 in 81 kilovati) ter en dizel z močjo 100 'konje' oziroma 74 kilovatov. Šibkejši bencinski (ki bo predstavljal najpogostejšo izbiro kupcev) in dizelski motor bosta opremljena s petstopenjskim ročnim menjalnikom. Močnejši motor bo na drugi strani tako v ročni, kot samodejni izvedbi ponujal še dodatno prestavo, res pa je, da bo prenovljen samodejni menjalnik na voljo šele v decembru.

Paketi opreme pri prenovljenem C3 bodo trije, pri čemer pa bo največ vozil opremljenih s tretjo izmed štirih stopenj opreme, paketom Shine. Za osnovno opremljenega C3 z opremo Free naj bi se na drugi strani odločil le neznaten delež kupcev. Sicer pa bo za prenovljenega C3 (če izvzamemo najnižji paket opreme) potrebno odšteti od 11.520 do 13.510 evrov ob izbiri osnovnega bencinskega motorja. Pri tem je v ceno že zajet popust ob izbiri Citroen financiranja.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja