Priljubljeni športni terenec se je z novo podobo otresel videza cenenosti in tudi dizelskega motorja.
Ko je leta 2010 na trg prišel prvi Dacia Duster, pri romunski avtomobilski znamki pod okriljem francoskega Renaulta najbrž še sami niso verjeli v njegov uspeh. Presežena pričakovanja so dala zagon za precej izboljšano drugo generacijo iz leta 2017 in zdaj, sedem let kasneje, tudi na slovenski trg prihaja že tretja.
Novi Duster je oblikovno zrelejši, čeprav se slogovno spogleduje s predhodnikom, poleg tega so oblikovalci ohranili nekaj tipičnih elementov, na primer zaščitno bočno letev in namišljeno režo za zajem zraka na sprednjih vratih. Skratka, zunanjost ne daje vtisa, da gre za cenen avtomobil, prav nasprotno, žarometa v obliki vodoravno postavljenih črk ipsilon ustvarjata skoraj prestižni vtis in nakazujeta večjo širino kot je v resnici. In čeprav je novinec videti večji od predhodnika, je po merah skoraj enak, v dolžino še vedno meri 4,34 metra širina 1,81 metra je prav tako enaka, medtem ko je višina 1,66 metra za tri centimetre nižja.
Precej sprememb je v notrannjosti, ki je zaradi nove platforme prostorsko bolj radodarna, nekoliko več prostornine ponuja tudi prtljažnik, ki zdaj sprejme 472 litrov namesto prejšnjih 445. Duster je prvi Daciin avtomobil z digitalnim instrumentarijem, pred voznikovimi očmi je 7-palčni zaslon z merilniki, in zraven 10,1-palčni osrednji zaslon, ki je rahlo nagnjen v levo.
V motorni paleti ni več dizelskega pogonskega stroja, kar bo nedvomno razočaralo kar precej tistih, ki razmišljajo, da bi imeli Dusterja v domači garaži. Trenutno je pogonu (na spednji ali vsa štiri kolesa) namenjen novi 1,2-litrski turbinsko podprti in blago hibridizirani bencinski trivaljnik s 96 kilovati (130 KM), poleg njega že znani 1,0-litrski trivaljnik s pogonom na utekočinjen naftni plin, ki iz sebe iztisne 67 kilovatov (91 KM) oziroma 74 kilovatov (100 KM) in prvič še popolni hibrid, ki ga sestavljata 1,6-ltrski bencinski štirivaljnik in elektromotor s skupno sistemsko močjo 103 kilovate (140 KM).
Štirikolesni pogon je kos tudi nekoliko zahtevnejšemu brezpotju, voznik pa si lahko olajša delo z nastavitvijo enega od petih načinov vožnje. Oddaljenost od tal je za nekaj centimetrov višja, kar pomeni lažje vstopanje in izstopanje ter bolj suverene terenske zmogljivosti. Sicer pa se Duster dobro počuti tudi na gladkem asfaltu, kjer se izkaže z vodljivostjo in na udobje naravnanim vzmetenjem. Pri Dacii so držali obljubo in izhodiščno ceno obdržali pod 20 tisočaki, osnovna izvedba na slovenskem trgu stane 18.990 evrov.