Fiat 500 Hybrid je prvi model italijanske avtomobilske znamke, ki bo opremljen z elektrificiranim pogonskim sklopom, že kmalu pa bo dobil družbo.
Fiat 500 velja za enega najstarejših modelov na svetu. Njegovi začetki segajo v leto 1933, ko je 28-letni Dante Giacossi sprejel izziv, ki mu ga je naložil senator Agnelli in se lotil izdelave majhnega avtomobila, katerega vrednost ne bi presegla 5.000 takratnih italijanskih lir (danes približno 4.700 evrov). Topolino (Miki Miška), kot so ga kasneje ljubkovalno poimenovali Italijani je na ceste zapeljal tri leta kasneje, leta 1936, vse ostalo pa je le še zgodovina.
Prav danes pa je Fiat 500 dosegel nov mejnik. No, vsaj na domačih tleh. V Slovenijo je namreč zapeljal Fiat 500 Hybrid s čimer je najmanjši – hkrati pa tudi najpomembnejši model znamke, ki v Evropi predstavlja kar 13 odstotkov prodaje v svojem segmentu – postal prvi model znamke z elektrificiranim pogonskim sklopom.
Fiat je sicer pred meseci že predstavil povsem novo generacijo modela 500e, za pogon katere bo skrbela izključno elektrika (k nam prihaja okrog novega leta), danes predstavljena izvedenka pa medtem še vedno temelji na generaciji, ki je bila predstavljena leta 2007, 50 let po predstavitvi Fiata 500 Nuova. A čeprav je oblikovno malček povsem nespremenjen, pa v svojem drobovju skriva kar nekaj novosti.
Kot rečeno je novinec opremljen s hibridnim pogonskim sklopom ali bolj rečeno, blagim hibridom. Pri Fiatu so mu tako pod motorni pokrov namesto poznanega 1,2-litrskega bencinskega motorja namestili litrski trivaljnik s šestimi ventili, skritimi v treh hemisferično oblikovanih komorah in 70 'konji' ali 51,5 kilovati moči.
A bolj pomembna novost kot bencinski motor je alternator. Ta namreč pomaga polniti akumulator vozila in dodatno baterijo hibridnega pogonskega sklopa, skrito pod voznikovim sedežem, pri čemer prva deluje z napetostjo 17, druga pa 13,5 voltov. Celoten sistem tako ne temelji na 48- pač pa 12-voltni tehnologiji.
Sam alternator (ki ob enem opravlja tudi funkcijo generatorja) je tako dobil tudi nekaj dodatnih komponent in sicer rotor ter stator, vozilu oziroma vozniku pa pomaga v več fazah vožnje. Tako je njegova naloga pomoč pri speljevanju z mesta in pospeševanju do hitrosti 40 kilometrov na uro, vozniku pa nato priskoči na pomoč še pri pospeševanju med hitrostma od 60 do 80 kilometrov na uro, ko je potreba po navoru najvišja. Baterija se nato polni ves čas zmanjševanja hitrosti oziroma med zaviranjem vse do hitrosti 20 kilometrov na uro, ko se bencinski motor ob prestavitvi ročice menjalnika v prosti tek nadzorovano ugasne.
V praksi pri Fiatu obljubljajo, da bo po zaslugi novega pogonskega sklopa – litrski bencinski motor bo na voljo le kot blagi hibrid – oziroma zgolj na račun generatorja Fiat 500 potrošil pet odstotkov manj goriva, še nekaj dodatnega prihranka pa naj bi v primerjavi z 1,2-litrskim motorjem prinesel tudi litrski trivaljnik.
Za novinca bodo pri Fiatu v kombinaciji z opremo Lounge zahtevali 13.390 evrov (z osnovnim paketom opreme Pop hibrid ne bo na voljo), v kombinaciji z novim in najvišjim paketom opreme Lounge Edition, rezerviranim izključno za hibridno izvedbo pa bo Fiat 500 stal 15.190 evrov, v vsakem primeru pa bo še dodatnih 1.700 evrov potrebno odšteti za izvedbo z mehko streho. Pri podjetju Avto Triglav sicer načrtujejo, da bodo za hibridnega Fiata 500 še letos našli okrog 80 kupcev.