Novo v Sloveniji - Fiat Ducato: skoraj enak, le vozniku precej bolj prijazen

Ob drugi posodobitvi so se pri Fiatu posvetili novim varnostnim in asistenčnim tehnologijam, pa tudi še več udobja v kabini ter izboljšavam na področju pogona.

Novo v Sloveniji - Fiat Ducato: skoraj enak, le vozniku precej bolj prijazen (foto: Jure Šujica) Jure Šujica
18. 7. 2021

Italijanski Fiat s svojim Ducatom velja za enega izmed vodilnih akterjev na trgu lahkih dostavnikov in če je kdaj, potem v tem primeru brez dvoma velja rek, da se zmagovalnega konja ne menja. Čeprav je v obstoječi generaciji na trgu prisoten že 15 let, v tem času pa je presegel 20-odstotni tržni delež, so se pri Fiatu (oziroma Stellantisu) odločili, da ga bodo na trgu pustili še nekaj let – a ne brez (izdatnih) sprememb, ki pa so na prvi pogled težko opazne, o čemer smo se lahko sedaj prepričali tudi na lastne oči.

Po mednarodni predstavitvi smo si ga namreč sedaj lahko prvič v živo ogledali tudi na domačih tleh, navzven pa smo lahko opazili le eno novost in sicer nov logotip. Okrogel znak je namreč prepustil mesto velikemu napisu Fiat, druga novost, v kolikor se bodo kupci zanjo odločili pa je sprednji odbijač, odet v barvo vozila. Ah, ja, tu so tudi polni LED žarometi, ki jih pri Fiatu prav tako ponujajo kot opcijo iz doplačilne liste. S tem pa so karoserijske spremembe pravzaprav pokrite.

A razlog, zaradi katerega pri Fiatu govorijo skorajda o novi generaciji je precej bolj opazen v notranjosti. Tako kot limuzinski kombiji namreč tudi lahki dostavniki postajajo vse bolj podobni osebnim avtomobilov, še posebej ko je govora o udobju in ergonomiji. Zanjo bo v prvi vrsti poskrbela že nova armaturna plošča, ki je sicer še vedno izdelana iz robustne plastike, a oblikovana precej bolj očem prijazno in opremljena s številnimi tehnološkimi dodatki.

Najprej v oči zagotovo pade uvedba na dotik občutljivega zaslona infozabavnega sistema Uconnect pete generacije z diagonalo pet, sedem ali deset palcev, kakršnega poznamo že iz osebnih vozil koncerna FCA. Ta bo povezljiv z napravami Apple in Android, podpiral pa bo tudi glasovno upravljanje s ključno frazo 'Hey Fiat' ter celo nadzor vozila na daljavo, obveščanje lastnika o morebitni kraji, povezavo s spletom... A to ni edini barvni zaslon, s katerim bo imel voznik opravka. Za doplačilo bo namreč klasično analogno instrumentno ploščo mogoče nadomestiti s kombinacijo analognih prikazovalnikov in sedempalčnega barvnega zaslona.

Popolna povezljivost - z 'žico' ali brez

Ostale spremembe, ki jih prinaša armaturna plošča zajemajo vtičnice USB-A, USB-C, šuko priklop z napetostjo 220 voltov, uvedbo polnilnice za brezžično polnjenje pametnega telefona, dodaten pladenj za pijačo pod sredinskim grebenom, nova ukazna stikala, nov vmesnik klimatske naprave in pa uvedbo (opcijske) električne ročne zavore. Poleg novega volanskega obroča z večjim naborom funkcijskih tipk so pri Fiatu uvedli še digitalno vzvratno ogledalo in pa posebno stikalo za enostaven odklop akumulatorja, kar bodo še posebej cenili lastniki avtodomov, ki svojega vozila ne uporabljajo tudi po več mesecev.

Za varnost bo po novem skrbel bogat nabor asistenčnih sistemov, ki bodo med drugim pripomogli tudi k večji stopnji avtonomije vožnje. K tej bodo pripomogli sistem za samodejno zaviranje v sili, sistem za preprečevanje nenamerne menjave voznega pasu, sistem za prepoznavanje prometnih znakov s funkcijo prilagajanja aktivnega radarskega tempomata omejitvam hitrosti, vozilo pa bo lahko ugotovil tudi to, da voznik potrebuje počitek. Pri parkiranju bo pomagalo med 14 in 16 senzorjev, po želji pa bo vozilo lahko parkiralo tudi samostojno.

Pogonski sklop, ki bo 'bil' pod pokrovom bo zajemal nov motor, ki pa si ga bo pravzaprav sposodil iz Jeep Compassa. Gre za 2,2-litrski agregat (deciliter manjši kot doslej) poimenovan Multijet3, ki bo na voljo z močjo 120, 140, 160 ali 180 'konjev' oziroma med 89 in 130 kilovatov. Agregat je lažji za 15 kilogramov, njegova poraba bo v povprečju nižja za sedem odstotkov, serijskemu šeststopenjskemu ročnemu menjalniku pa bo v najmočnejših treh izvedbah družbo delal samodejni devetstopenjski menjalnik.

Dimenzije vozila ostajajo nespremenjene. Ducato bo tako še naprej na voljo s štirimi različnimi dolžinami (4.963-6.363 milimetrov), tremi različnimi medosnimi razdaljami (3.000-4.035 milimetrov) in tremi različnimi višinami (do 2.774 milimetrov), pri čemer bo na višino vozila vplival tudi izbor vzmetenja. Na voljo bo namreč sedem različnih vrst vzmetenja, od klasičnega enolistnatega do ojačanega in pa elektronsko nastavljivega. Karoserijske različice ostajajo tri: furgon, šasija s kabino (in kesonom) ter Combi oziroma Panorama.

Za novega Ducata v tovorni izvedbi bo potrebno odšteti vsaj 17.170 evrov brez DDV, pri čemer pa je v ceno že vključen popust v višini 10 odstotkov in pa popust v višini 1.000 evrov v primeru financiranja SLS. Cene naj bi bile v povprečju višje med 1.400 in 1.600 evrov. Čeprav je Ducato že sedaj najbolje prodajan predstavnik v svojem razredu, pa pri Fiatu pričakujejo nadaljnjo rast tržnega deleža, ki naj bi v Evropi letos dosegel 21,9 odstotkov.