Novo v Sloveniji: Fiat Grande Panda – Lomastenje se je začelo

10. 6. 2025 | Matjaž Gregorič

Četrta generacija Fiatove »medvedke« z retro oblikovano zunanjostjo ter s hibridnim in električnim pogonskim sklopom.

Fiat Panda, katere prvo generacijo je italijanski avtomobilski gigant predstavil že daljnega leta 1980, zdaj v podobi četrte generacije vozi tudi na slovenski avtomobilski trg. Gre za avtomobil, ki je bil v preteklih štirih desetletjih uspešen tudi pri nas, medtem ko je bilo po vsem svetu prodanih več kot 23 milijonov primerkov.

Novo v Sloveniji: Fiat Grande Panda – Lomastenje se je začelo
Matjaž Gregorič

Grande Panda, ki jo izdelujejo v Fiatovi (nekdanji Zastavini) tovarni v srbskem Kragujevcu, stavi na mešanico retro oblikovanja in sodobnih elementov, ki so jih spojili v Fiatovem Centru stile v Torinu. Nastala je igriva in prepoznavna zunanjost, ki jo zaznamujejo ostri karoserijski robovi kot jih je imela prvotna Panda, začinjeni pa so na primer z žarometi s svetilnimi diodami, ki so razporejeni kot ikone pri računalniški igri, v podobnem slogu pa so tudi zadnje luči.

Novo v Sloveniji: Fiat Grande Panda – Lomastenje se je začelo
Fiat

Avtomobil, ki v dolžino meri milimeter manj kot štiri metre, je postavljen na najnovejšo platformo skupine Stellantis in si jo deli s Citroenom C3, to pa hkrati pomeni, da je prilagojena različnim pogonskim sistemom. Za začetek je pogonu namenjen 1,2-litrski bencinski trivaljnik, ki s pomočjo prisilnega vpihovanja zraka in 48-voltno »mehko« hibridno pomočjo razvije 74 kilovatov (100 KM). Prenos moči opravlja šeststopenjski električni samodejni menjalnik, ki vključuje 21-kilpvatni elektromotor, inverter in centralno enoto ter skrbi za tekočo vožnjo v mestni gneči in na odprtih cestah.

Sočna jabolčno-mandljeva torta, ki vedno uspe
Novo v Sloveniji: Fiat Grande Panda – Lomastenje se je začelo
Fiat

Druga možnost je električni pogon, pri katerem elektromotor razvije 83 kilovatov (113 KM), z energijo pa ga oskrbuje baterija s 44 kilovatnimi urami zmogljivosti. To obeta do 320 kilometrov vožnje z enim polnjenjem, medtem, ko se baterija lahko oskrbi z elektriko preko polnilne vtičnica za hitro polnjenje z enosmernim tokom, ki zagotavlja 100 kilovatov polnilne moči in se v teoriji napolni v 27 minutah. Grande Panda ima tudi posebnost – spredaj vgrajeni izvlečni kabel za polnjenje na izmenični tok z močjo do 7 kilovatov, tako da se lahko baterija od 20  do 80 odstotkov napolni v 4 urah in 20 minutah, lahko pa ima samo zadnjo polnilno vtičnico (11 kilovatov), in v tem primeru sta za polnjenje potrebni 2 uri in 50 minut.

Novo v Sloveniji: Fiat Grande Panda – Lomastenje se je začelo
Fiat

No, pri Fiatu glede pogonov še niso rekli zadnje besede, napovedujejo še hibridno izvedbo z ročnim menjalnikom in celo štirikolesni pogon, za katerega pa še ni znano kakšen bo.

Voznik nadzira delovanje avtomobila in njegovih sistemov prek  dveh 10-palčnih zaslonov in s kar številnimi stikali, tako da je mogoče najpomembnejše funkcije upravljati povsem analogno. Pri notranjem oblikovanju so uporabili številne reciklirane materiale, med njimi tekstilni material iz ene tretjine bambusovih vlaken, ki  prekriva enega od številnih predalov za shranjevanje.

Novo v Sloveniji: Fiat Grande Panda – Lomastenje se je začelo
Fiat

Kragujevška medvedka bo po slovenskih cestah lomastila z začetno ceno 16.990 evrov v hibridni in 16.800 evrov (z odšteto državno podporo) v električni izvedbi.