Klasičnim trem karoserijskim izvedenkam se pridružije še petvratna s povišano oddaljenostjo karoserije od tal.
Kako izdelati avtomobil, ki bo na eni strani zadovoljil ljubitelje klasičnih kombilimuzin oziroma kombijev, na drugi pa bo prepričal ljubitelje križancev. Preprosto: dvigniti mu je potrebno karoserijo in jo 'okrasiti' s številnimi robustnimi dodatki. Številni avtomobilski proizvajalci so se oziroma se tega še vedno poslužujejo, zdi pa se, da je eden izmed boljših poskusov na tem področju uspel Fiatu z njihovi, Tipom Cross. A to še zdaleč ni edina novost priljubljenega modela, ki je v zadnji generaciji prepričal že 670.000 kupcev, v prenovljeni podobi pa je sedaj na voljo tudi pri nas.
Šest leta mineva od predstavitve zadnje generacije Tipa, ki je na trg zapeljal leta 2015, 29 let po predstavitvi oziroma 22 let po ukinitvi prve generacije, ki je, mimogrede osvojila tudi naziv Evropski avto leta 1989. In čeprav so pri Fiatu opravili temeljito posodobitev aktualne generacije, pri domačem zastopniku za znamko govorijo že kar o povsem novi generaciji.
No, roko na srce, sprememb je res kar nekaj, med drugim kar celoten sprednji del, vključujoč nove žaromete (ki bodo ob doplačilu lahko svetili izključno v LED tehniki), nov odbijač, novo masko hladilnika in pa nov logotip znamke. Ta bo sedaj vključeval le še napis FIAT, brez podlage v rdeči barvi – oblikovalski element, ki smo ga že spoznali pri Fiatu 500e. Sicer pa bo zunanjo podobo vozila mogoče v veliki meri prilagajati tudi lastnim željam, za kar bo skrbelo kar 10 različnih modelov platišč in pa 11 različnih barv karoserije.
V notranjosti bo sprememb nekoliko manj, vseeno pa so se pri Fiatu potrudili in Tipu namenili nekoliko bolj dovršene sedeže, ki so recimo lahko v ledvenem predelu tudi električno nastavljivi. Da pa gre vseeno za tehnološko bolj napreden avtomobil, nakazuje digitalizirana instrumentna plošča in pa zadnja generacija infozabavnega sistema Uconnect, 'skritega' v do 10,25-palčni zaslon infozabavnega sistema. Tega bo mogoče upravljati z glasom, aktiviralo pa ga bo geslo »Hey Fiat.«
Največja novost novega Tipa pa je brez dvoma izvedba Cross. Ta bo na voljo zgolj v petvratni izvedbi, od ostalih izvedb pa se bo razlikovala že na prvi pogled, saj prinaša večjo oddaljenost od tal, ki bo znašala 16 centimetrov. Hkrati prinaša tudi številne karoserijske dodatke, kot so plastični pragovi, zaščite kolotekov in spremenjen odbijač, z dodatki iz brušenega aluminija, pika na i pa bo zaščita podvozja in pa ekskluzivna oranžna barva, ki bo na voljo zgolj pri tej izvedbi.
Novi Tipo bo v običajni različici (kot kombi, s štirimi ali s petimi vrati) na voljo s tremi paketi opreme, v izvedbi Cross pa z dvema paketoma. Ob tem se bodo cene (upoštevajoč akcijski popust in popust pri financiranju) pričele pri 13.940 evrih, za ta denar pa bo na voljo petvratna izvedba z litrskim trivaljnim motorjem koči 100 'konjev' oziroma 74 kilovatov. Za 1,6-litrsko dizelsko izvedbo z močjo 130 'konjev' (96 kilovatov) bo potrebno doplačati 1.800 evrov; kombi izvedba bo s primerljivo opremo dražja za približno 1.000 evrov, izvedba Cross pa za 1.500 evrov od klasične izvedbe.
Mimogrede, v jeseni pri Fiatu napovedujejo prihod povsem novega pogonskega sklopa in sicer 1,5-litrskega bencinskega motorja, ki bo deloval po principu blagega hibrida z 48-voltno tehnologijo ter močjo 130 'konjev' ali 96 kilovatov.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere