Novo v Sloveniji: Ford Ranger PHEV – Ko glavno besedo prevzame elektrika

28. 11. 2025 | Matjaž Gregorič

Fordov poltovornjak je eden redkih s priključno hibridnim pogonom v tem dostavniškem razredu.

Ford Ranger je že več kot desetletje  najbolje prodajani odprti terenski dostavnik na evropskem trgu in tudi dobri dve leti odkar je na cestah nova generacija, ne kaže kaj bistveno drugače. In medtem ko so ta avtomobilski razred nekatere znamke že zapustile, se pri Fordu ukvarjajo z novimi, elektrificiranimi pogonskimi sklopi.

Tako je zdaj tudi na slovenskem trgu na voljo Ranger v priključno hibridni izvedbo, torej s kombinacijo bencinskega in električnega motorja, ki robustnemu poltovrnjaku dopda še nekaj bolj avtomobilskega pridiha. Nov pogonski sklop ni v ničemer spremenil Rangerjeve zunanjosti, z izjemo dodanega priključka z oskrbo z elektriko na levem boku.

Novo v Sloveniji: Ford Ranger PHEV – Ko glavno besedo prevzame elektrika
Ford

Tudi zunanje mere so ostale nespremenjene, s 5,37 metra in 2,21 metra širine je uporaben ne samo kot gospodarsko ali obrtniško oziroma servisno vozilo, ampak ga s pridom izkoristijo tudi uporabniki, ki ga imajo za družinsko ali rekreacijsko prevozno sredstvo ali kot delovni stroj na kmetijskih posestvih ali avtomobil, ki dostavi delovno silo na težje dostopne predele.

Namibijski politik ni več Adolf Hitler Uunona

Do sedaj je bil Ranger na voljo samo z 2,0-litrskim turbodizelskim štirivaljnikom, ki se poslavlja in 3,0-litrskim trubodizelskim šestvaljnikom. Novi priključni hibridni pogonski sklop združuje 2,3-litrski štirivaljni bencinski motor in 10-stopenjski samodejni menjalnik z elektromotorjem, ki prispeva 75 kilovatov moči, z elektriko pa ga napaja litij-ionska baterija z uporabno zmogljivostjo 11,8 kilovatne ure.

Novo v Sloveniji: Ford Ranger PHEV – Ko glavno besedo prevzame elektrika
Ford

Skupna sistemska moč 207 kilovatov (281 KM) in 697  Nm navora priključno hibridnega Rangerja uvršča na mesto najzmogljivejšega. Baterijo je mogoče polniti s priklopom na zunanji vir napajanja, pa tudi z bencinskim motorjem ali z zajemanjem energije med vožnjo po prostem teku. Z enofaznim 16-amperskim polnilnikom se napolni v manj kot štirih urah, s popolnoma napolnjeno baterijo pa lahko Ranger prevozi do 43 kilometrov izključno na elektriko.

Električni motor je integriran v ohišje 10-stopenjskega menjalnika, elektronsko aktiviran mehanizem sklopke vklaplja in izklaplja električni motor in bencinski motor glede na izbrani način vožnje, s čimer optimizira učinkovitost in navor za prevoz tovora in terensko vožnjo.

Novo v Sloveniji: Ford Ranger PHEV – Ko glavno besedo prevzame elektrika
Ford

Visok navor pri nizkih hitrostih in dodatno zaviranje z motorjem iz regenerativnega polnilnega sistema podpirata lahkotno pospeševanje in izboljšan nadzor pri spuščanju pri prevozu tovora do ene tone in pri vleki do 3500 kilogramov težkega priklopnika. Štirikolesni pogon  e-4WD vozila lahko samodejno razporedi pogonsko silo med bencinskim, električnim ali hibridnim načinom, da se lažje spopade z zahtevnim terenom ali prilagodi specifičnim voznim situacijam s podporo dvojnega razdelilnega menjalnika in zadnje zapore diferenciala.

Na slovenskem trgu je priključno hibridni Ranger naprodaj z dvojno kabino in nivojem opreme Wildtrak, zanj pa je treba odšteti 59.530 evrov.