Novi Hyundaijev model bi lahko na slovenskem trgu temeljito premešal karte med električnimi avtomobili.
Hyundai si je nabral že kar nekaj izkušenj z električnimi pogoni – tu sta Ioniq 5 in Ioniq 6, zraven še električna Kona. Zdaj so pri južnokorejskem avtomobilskem tigru ponovno zavihali rokave in tudi na slovenskih cestah je že novi Inster, s katerimi se želi Hyundai prebiti v vrh razreda majhnih električnih avtomobilov.
Svojo pripadnost urbanim okoljem Inster nakazuje s 3,83 metra zunanje dolžine, kar se sliši skromno, vendar je zaradi plastičnih dodatkov na karoseriji, velikih sprednjih svetils svetilnimi diodami in strešnimi letvami videti precej robustno. Oblika zunanjosti skoraj nikogar ne ča hladnega in z nekaterimi elementi nakazuje podobnost s športnimi terenci.
Tako kot zunanja podoba tudi notranjost preseneča s svojo prostornostjo in spremenljivostjo, Dolga medosna razdalja in višina zagotavljata precej prostora za noge in glave potnikov. Še bolj to velja za prtljažnik s 351 osnovnimi litri oziroma s 1059 litri pri zloženi zadnji klopi, ki je lahko vzdolžno pomična za 16 centimetrov.
Naslonjali obeh prednjih sedežev je mogoče zložiti naprej in ker med njima ni sredinskega tunela, se je mogoče do voznikovega delovnega mesta prebiti z leve ali desne strani. Armaturna plošča z 10,3-palčnim zaslonom pred voznikovimi očmi in enako velikim osrednjim komunikacijskim zaslonom je seveda digitalizirana, del serijske opreme sta vselej samodejna klimatska naprava in navigacijski sistem, na doplačilnem seznamu pa je na voljo še cela vrsta dodatkov.
Inster je lahko opremljen z dvema različno zmogljivima električnima motorjema, šibkejši iztisne iz sebe 71 kilovatov (97 KM) in se oskrbuje z baterijo zmogljivosti 42 kilovatnih ur, medtem ko močnejši razvije 85 kilovatov (115 KM), baterija pa zmore shraniti 49 kilovatnih ur elektrike. S polno močnejšo baterijo naj bi Inster lahko prevozil do 370 kilometrov, obljubljena je najvišja hitrost 150 kilometrov na uro, vse to pa naj bi zadostovalo za mestne in tudi kakšne nekoliko daljše vožnje.
Kljub razmeroma majhni največji moči polnjenja, ki dosega do 120 kilovatov, pri Hyundaiju obljubljajo, da se baterija od 10 do 80 odstotkov zmogljivosti napolni v približno v 30 minutah. Najmanjši Hyundaijev električni avtomobil se izkaže z lahkotno vožnjo, mestno okretnostjo in solidnim udobjem.
Na slovenske ceste prihaja samozavestno, s ciljem ponovnega mešanja kart med električnimi avtomobili. Cena osnovne izvedbe s šibkejšim motorjem in manjšo baterijo je ob odšteti državni subvenciji 16.790 evrov, z močnejšim motorjem in zmogljivejšo baterijo je dodatek 1.700 evrov. V avgustu pihaja tudi nekoliko bolj robustni Inster Cross, ki spominja na manjše križance. V letošnjem letu naj bi se za Insterja odločilo 200 kupcev.
Novo na Metroplay: "Našega posla ne moreš opravljati tako, da imaš telefon na tiho!" | Matjaž Germ