Novo v Sloveniji: Hyundai ioniq

26. 9. 2019 | Jure Šujica
Deli

V Slovenijo so zapeljale vse tri prenovljene izvedenke Hyundaijevega elektrificiranega avtomobila. Večina novosti očem skritih.

Komaj nekaj tednov je minilo, odkar je Hyundai na Nizozemskem, natančneje v Amsterdamu, kjer je pred leti predstavil prvo generacijo modela Ioniq, razkril tudi njegovo osveženo izvedbo in že je prišla tudi na domača tla. Jasno, v vseh treh izvedbah, tako kot sedaj, kar pomeni, da bo Ioniq še vedno (kot edini avtomobil na svetu) na voljo tako v hibridni obliki, kakor tudi kot priključni hibrid in pa v popolnoma električni izvedbi.

Pri Hyundaiju se, vsaj kar se podobe tiče, niso kaj dosti ozirali na zunanjost. Nenazadnje je od njegovega prihoda na trg minilo komaj tri leta, zaradi česar so se odločili le za izdelavo novih sprednjih mask v vseh treh izvedbah vozila. Pri električni izvedbi so ji ob tem namenili tudi aktivne lopute za zajem zraka. Sicer pa so vse izvedbe prejele tudi nekoliko spremenjen sprednji odbijač, nove prednje dnevne žaromete in temnejše luči na zadku vozila.

Precej več posodobitev je na drugi strani prišlo v notranjosti vozila, kjer je moč opaziti nov, sedem-palčni zaslon armaturne plošče in pa zaslon info-zabavnega sistema premera do 10,25 palcev. Ta bo omogočal tudi satelitsko navigacijo, povezano s storitvijo Live, ki bo vozniku posredovala informacije o vremenu in prometu, pa tudi o prostih parkiriščih in radarjih. Ob tem bo s sistemom mogoče sočasno povezati kar dva pametna telefona z operacijskim sistemom Apple ali Android, za še boljšo izkušnjo pa bo skrbela tudi aplikacija Blue Link, preko katere bo med drugim moč preko pametnega telefona zagnati ali ugasniti vozilo.

Kot rečeno bo Hyundai Ioniq še naprej ponujal tri možnosti pogona vse tri pa so bile deležne posodobitve. Ta je bila verjetno najbolj obsežna pri najbolj priljubljeni, električni izvedbi. Ta je namreč poleg močnejšega, 100-kilovatnega elektromotorja dobila tudi za 36 odstotkov večji baterijski sklop, ki naj bi s kapaciteto 38,3 kilovatne ure ponujal do 311 kilometrov avtonomije. Na drugi strani je nov tudi 72,-kilovatni polnilec za domačo vtičnico, ki bo čas polnjenja skrajšal na dobrih šest ur; na hitri, 100-kilovatni polnilnici bo baterijski sklop do 80 odstotkov kapacitete moč napolniti v 54 minutah. Ob tem bo za podaljševanje električne avtonomije v električni in priključnohibridni izvedbi skrbel sistem za rekuperacijo zavrone energije, katerega moč delovanja bo moč nadzirati z obvolanskimi ročicami.

Tako hibrid, kakor priključni hibrid bosta opremljena z 1,6-litrskim bencinskim motorjem, razlika pa bo pri elektromotorju. Ta bo namreč v hibridni različici proizvedel 32, v priključnem hibridu pa 44,5 kilovatov; sistemska moč bo obakrat znašala 103,6 kilovatov. Bo pa 8,9-kilovatnih ur 'velika' baterija priključnega hibrida omogočala kar 63 kilometrov avtonomije.

Vse tri izvedbe Ioniqa bodo na voljo s tremi paketi opreme: Style, Premium in Impression, pri čemer pa bodo vsa vozila serijsko opremljena s paketom varnostne opreme Smart Sense, ki med drugim zajema tudi sistem za prepoznavanje pešcev in zaviranje v sili ter osem-palčni, na dotik občutljiv zaslon info-zabavnega sistema. Cene Ioniqa se bodo gibale med 24.990 evri (upoštevajoč Hyundaijevo eko subvencijo za hirbide in priključne hibirde), kolikor bo stal Ioniq HEV z opremo Style in pa 41.500 evri, kolikor bo stal Ioniq EV – brez upoštevanja subvencije Eko sklada; cena osnovo opremljenega Ioniqa EV bo znašala 36,900 evrov.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja