Novo v Sloveniji: Hyundai Ioniq 9 – Na vrhu električnega imperija

25. 9. 2025 | Matjaž Gregorič

Južnokorejski Hyundai z novim največjim električnim avtomobilom, v katerega so vgradili vse kar znajo in zmorejo.

Pri Hyundaiju imajo novega paradnega konja med električnimi avtomobili. Ioniq 9 se spogleduje s tekmeci v prestižnem razredu, mednje bi lahko šteli Mercedes-Benz EQS, Volvo EX90 in seveda tudi sorodni model Kia EV9. Ioniq 9 je 5,06 metra dolg, skoraj dva metra širok in 1,79 metra visok avtomobil s podobo športnega terenca in s ponovno svežo Hyundaijevo oblikovalsko usmeritvijo.

Novo v Sloveniji: Hyundai Ioniq 9 – Na vrhu električnega imperija
Hyundai

Namesto ostrih karoserijskih robov, ki so vidni na Kii EV9, Ioniq 9 se zanaša na gladke površine, bolj zaobljene oblike in kupejevski zadnji del. Tako imenovana zasnova čolnarnega repa daje avtomobilu aerodinamično ugoden zaključek. Koeficient upora je 0,27 – z digitalnimi zunanjimi ogledali se zniža na 0,26.

Novo v Sloveniji: Hyundai Ioniq 9 – Na vrhu električnega imperija
Hyundai

Ioniq 9 še zdaleč ni lahek; 2,7-tonski električni SUV s prostorom za do sedem oseb in prtljago vozno dinamiko je precej težak, a lahkotnost vodenja je presenetljiva, lega na cesti pa samozavestna. Podvozje kaže, da so Hyundaijevi inženirji dobro opravili svojo domačo nalogo.

Orkan Gabrielle obrnil proti Evropi, na Azorih pričakujejo 18-metrske valove
Novo v Sloveniji: Hyundai Ioniq 9 – Na vrhu električnega imperija
Hyundai

Čeprav ni prilagodljivega zračnega vzmetenja, samonastavljivimi blažilniki kompenzirajo neravnine, razbit asfalt in prečne spoje, medtem ko sistem za samodejno niveliranje na zadnji osi pomaga pri različnih obremenitvah. K temu se doda še sistem za vektorsko porazdelitev navora, ki aktivno porazdeli pogonsko moč v ovinkih.

Novo v Sloveniji: Hyundai Ioniq 9 – Na vrhu električnega imperija
Hyundai

Hyundai ponuja tri različice pogonskega sklopa – vse z enako baterijo s kapaciteto 110 kilovatnih ur, vendar z različno močjo električnega motorja. Osnovni s 160 kW (218 KM) je naravnan na pogon na zadnja kolesa. To zadostuje za pospešek od 0 do 100 km/h v 9,4 sekunde in najvišjo hitrost 190 km/h.

Novo v Sloveniji: Hyundai Ioniq 9 – Na vrhu električnega imperija
Hyundai

Različica s štirikolesnim pogonom z 226 kW (307 KM) doseže pospešek od 0 do 200 km/h v 6,7 sekunde. Različica s štirikolesnim pogonom z 226 kW (307 KM) doseže ta pospešek v 6,7 sekunde, medtem ko različica Performance s 315 kW (428 KM) pospeši športnih 5,2 sekunde. Slednja na obe osi prenese kar 700 Nm navora, najvišja hitrost je še vedno elektronsko omejena na 200 km/h.

Novo v Sloveniji: Hyundai Ioniq 9 – Na vrhu električnega imperija
Hyundai

Velika baterija naj bi v najvarčnejši konfiguraciji (pogon na zadnja kolesa) po standardu WLTP ponujala doseg do 620 kilometrov. 800-voltna tehnologija omogoča polnilno moč do 233 kW in po Hyundaijevih navedbah polnjenje od 10 do 80 odstotkov v idealnih pogojih traja približno 24 minut.

Občutek prostornosti v notranjosti je pristen in zaradi  medosne razdalje 3,13 metra imajo vsi potniki več prostora kot v mnogih večjih avtomobilih. V drugi vrsti sta na voljo konfiguraciji z nagibnimi sedeži, vključno z nasloni za noge, ali z vrtljivimi posameznimi sedeži. Tudi tretja vrsta sedežev ima dobro organiziran prostor za glavo in noge.

Cene za novi največji Hyundaijev električni avtomobil se na slovenskem trgu začenjajo pri 69.900 evrih in se pri najdražji izvedbi povzpnejo na 88.900 evrov.