Novo v Sloveniji: Hyundai Tucson - predhodnika je zamenjal na vrhuncu

1. 12. 2020 | Jure Šujica
Deli

Od tretje generacije je podedoval le malo lastnosti, a se za njegov uspeh ni bati.

Ko je Hyundai leta 2005 predstavil svojo prvo generacijo Tucsona so bili križanci vse prej kot razširjen avtomobilski razred. Lahko bi celo rekli, da je pomagal orati ledino in to v času, ko Hyundai še ni užival takšnega ugleda kot ga danes. Vse odtlej pa so šle številke le navzgor. 15 let kasneje je na ceste zavilo že preko sedem milijonov vozil, od tega kar 1,4 milijona v Evropi. Hkrati je bil Tucson v prvih desetih mesecih letošnjega leta tretji najbolje prodajan križanec na slovenskem trgu, ponovno pa je presegel številko preko 1.000 prodanih enot. Več kot dobra popotnica pred prihodom nove generacije torej.

V četrti generaciji, ki te dni prihaja na slovenske ceste Tucson prinaša pravo malo revolucijo, vsaj na oblikovni ravni, kjer so oblikovalci predstavili povsem nov pristop. Ta zajema številne ravne in ostre linije, med najbolj opaznimi elementi pa so novi žarometi, za katere se zdi, da so pravzaprav del maske hladilnika. Ta učinek je najbolj opazen takrat, ko je avtomobil ugasnjen, saj se zdi, da je sprednji del sestavljen zgolj iz številnih diamantov.

Podoben, a nekoliko manj dramatičen pristop, kjer vse temelji na ravnih linijah so oblikovalci sicer uporabili tudi pri ustvarjanju kabine, opazna novost pa je širok greben, ki ločuje sprednja sedeža, na njem ima svoj prostor tudi ročica menjalnika, pri čemer pa bo na voljo šeststopenjski ročni menjalnik ali pa sedemstopenjska avtomatika, ki bo delovala po sistemu Shift by wire, kar pomeni, da med ročico menjalnika in menjalnikom ne bo več mehanske povezave.

Tucson bo namreč po zaslugi posodobljenega ponujal popolno povezljivost z obema najbolj razširjenima platformama pametnih telefonov, poleg tega pa bo ponujal storitev 'last mile navigation', ki bo voznika vodila od parkirišča do končne destinacije – če le ta ne bo oddaljena več kot 200 metrov. Pika na i bo možnost povezljivosti z Applovim in Googlovim koledarjem, informacije o prostih parkirnih mestih v dejanskem času in pa seznam bencinskih servisov s podatkom o cenah goriva.

Novi Tucson bo sicer na začetku na voljo z 1,6-litrskim bencinskim in enako velikim dizelskim motorjem, pri čemer pa bo oba mogoče naročiti tudi v kombinaciji z elektromotorjem, kar pomeni, da bosta delovala po principu blagega hibrida. Motorna moč bo tako znašala med 85 (1.6 CRDI) in 132 kilovati (1.6 T-GDI-HP). Sicer pa bo za novega Tucsona potrebno odšteti med 22.490 in 35.990 evri, pri čemer je v ceno že vštet popust v višini 3.500 evrov.

Preberi še:

Novo na Metroplay: "Ne obstaja tema, o kateri se ne bi smeli šaliti!" - Lado Bizovičar | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem