Nova električna limuzina z elegantno obliko, razkošno notranjostjo, dvema motorjema in baterijama ter z zanimivo ceno.
Po več kot dveh desetletjih kraljevanja Mazde 6 z bencinskimi in dizelskimi Mazde 6 z bencinskimi in dizelskimi mmotorji, so pri japonski avtomobilski znamki Nredili prostor za popolnoma električno nasledstvo. Oznaka je ostala nesprmenjena, dodali so ji črko e, avtomobil pa je popolnoma nov.
Nova Mazda 6e je nastala v sodelovanju s kitajskim proizvajalcem avtomobilov Changan, a pri Mazdi poudarjajo, da so jo za evropski trg temeljito prilagodili in temeljito uglasili po evropskem okusu, kar vključuje tudi izboljšano zvočno izolacijo in drugačno nastavitev podvozja.
Elegantno oblikovana limuzina, ki meri v dolžino zajetnih 4,92 metra, ima na zadnjem delu velika prtljažna vrata, ki so opazna šele ob natančnejšem pregledu pod kupejevsko strešno linijo in razkrijejo prtljažnik s prostornino od 466 do 1074 litrov. Odvisno od nivoja opreme (na voljo sta dva) si kupci lahko izberejo material in barvo oblazinjenja, medtem ko je veliko elementov in dodatkov že v osnovni izvedbi.
Vstopanje v razkošno notranjost je enostavno, prostor za noge spredaj in zadaj pa je obilen. Na upravljanje se je treba navaditi, ker se prestavna ročica nahaja desno za volanom, je odpadla tradicionalna ročica brisalcev. Ta funkcija je integrirana v 14,6-palčni zaslon na dotik multimedijskega sistema, kar ni najbolj praktično.
Tudi funkcije klimatske naprave so zdaj integrirane v komunikacijski sistem, ki omogoča tudi glasovno in gestikulacijsko upravljanje. Odpadlo je stikalo za deaktiviranje nadležnih sistemov za pomoč vozniku, kot sta opozorilo o hitrosti ali opozorilo o zapuščanju voznega pasu. Enako velja za nastavitev zunanjih ogledal. Ker se je Mazda v modelu 6e v veliki meri odpovedala fizičnim stikalom, so te funkcije skrite v enem od številnih vgnezdenih podmenijev zaslona na dotik. Vsaj gumb za bližnjico je mogoče dodati na glavni zaslon prek pripomočkov, tako da je funkcija po potrebi hitro dostopna.
Za pogon Mazda ponuja elektromotor v dveh izvedbah. Osnovna različica razvije 190 kW (258 KM) in litijevo-železov-fosfatno (LFP) baterijo s kapaciteto 68,8 kWh. Mazda 6 e z dolgim dosegom, uporablja nikelj-kobalt-manganovo (NCM) baterijo z višjo energijsko vsebnostjo 80 kWh. Z večjo baterijo je izhodna moč nekoliko nižja, 180 kW (245 KM). Pogon je speljan k zadnjim kolesom, vlečna zmogljivost do 1500 kilogramov pa je za električni avtomobil zelo spodobna.
Razlike med baterijama postanejo očitne na hitri polnilni postaji. Medtem ko osnovna različica s hitrim polnilnikom DC črpa energijo z močjo 165 kW, ki baterijo napolni od 10 do 80 odstotkov v 24 minutah, različica z dolgim dosegom potrebuje bistveno več časa, 47 minut, saj deluje z nižjo hitrostjo polnjenja, le 90 kW. Medtem ko ima osnovni model doseg do 479 kilometrov z enim polnjenjem, različica z dolgim dosegom doseže 552 kilometrov – razlika je le 73 kilometrov.
Po ceniku Mazdinega uvoznika bi bila osnovna Mazda 6e naprodaj za 43.490 evrov, vendar je cena z odštetim popustom in državno subvencijo precej nižja – 33.740 evrov.





