Novo v Sloveniji: Mercedes-Benz CLA

17. 5. 2019 | Jure Šujica
Deli

Od predhodnika je daljši in širši, a hkrati z enako začetno ceno kot predhodnik.

Mercedes-Benz je z modelom CLA sledil uspešnemu zgledu večjega brata CLS in tako leta 2013, deset let po predstavitvi večje izvedbe, štirivratnega kupeja, trgu ponudil še manjšega (in cenovno predvsem bolj dostopnega) brata CLA. Športni brat takrat povsem spremenjenega razreda A je takoj postal uspešnica in v šestih letih našel približno 750 tisoč kupcev. Njegovo nadaljevanje je bilo torej samoumevno, zgodilo pa se je januarja na sejmu zabavne elektronike v ameriški prestolnici igre na srečo, Las Vegasu.

Po nekajmesečnem čakanju pa je danes manjši izmed obeh štirivratnih kupejev s trikrako zvezdo na nosu naposled zapeljal tudi k nam in že na prvi pogled je jasno, da gre za povsem nov avtomobil. CLA je namreč zrasel v vse smeri, kar se bo najbolj poznalo v notranjosti. Ob slabih petih centimetrih prirastka v dolžino je namreč tri centimetre daljša tudi medosna razdalja, zaradi česar bo več prostora za noge, 5,3 centimetra prirastka v širino pa se bo najbolj poznalo pri ramenih in komolcih.

Sicer pa CLA tehnološko temelji na razredu A, kar je opaziti ob prvem pogledu na armaturno ploščo. Ta je namreč pri obeh avtomobilih povsem enaka, posledično pa si oba modela delita infozabavni sistem MBUX, vključno z vsemi njegovimi funkcijami. Ta se bo namreč sposoben povezati s pametno uro in tako spremljati fizično stanje voznika, svetovati postanke in tako naprej. Nabor asistenčnih sistemov za večjo varnost bo bogat že v osnovi, za doplačilo pa mu bo mogoče vgraditi tudi sistem za samodejno vožnjo, kjer bo avtomobil za do 30 sekund sposoben prevzeti oblast nad vozilom.

Čeprav sta razred A in CLA v osnovi enaka, je na tehničnem področju vseeno kar nekaj razlik. Tako bo imel CLA zadnji kolesni par nameščen na večvodilno zadnjo premo, ki mu omogoča nekoliko bolj dinamično vožnjo, k čemur pa pripomore še 15 milimetrov nižje vzmetenje. Čvrsto vožnjo bodo zagotavljala tudi nizkoprofilne pnevmatike na platiščih premera med 16 in 19 palcev. Skupaj bo na voljo kar 29 različnih vrst platišč.

Novi CLA je tako že naprodaj, sprva pa bo na voljo z dvema bencinskima in dvema dizelskima motorjema. Slednja bosta na voljo v treh izvedbah s prostornino 1,5 in dveh litrov ter močjo med 116 in 190 'konji' oziroma 85 in 140 kilovati, kupci pa bodo lahko izbirali med sedem- in osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Večji izmed obeh dizlov sicer že izpolnjuje še neobvezujoč okoljski standard Euro 6d. Bencinska ponudba bo nekoliko bolj pestra, saj bo zajemala kar sedem motornih različic s prostornino med 1,3 in dvema litroma in močjo od 136 in 306 'konji' oziroma 100 in 225 kilovati, kolikor bo ponujala izvedba CLA 35 AMG.

Kot rečeno, bodo cene novega CLA primerljive s cenami predhodnika. Začele se bodo pri 29.900 evrih, kolikor bo treba odšteti za 100-kilovatno izvedbo CLA 180 s šeststopenjskim menjalnikom, vrh ponudbe pa bo predstavljal CLA 35 AMG s ceno 50.660 evri. A le začasno. Sredi poletja naj bi mu namreč že sledila najmočnejša izvedba CLA 45 oziroma CLA 45 S z močjo 422 'konjev'.

 

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol