Novo v Sloveniji: Mitsubishi ASX

9. 10. 2019 | Jure Šujica
Deli

Skoraj desetletje po predstavitvi je k nam prišel prenovljeni ASX, ki sicer v osnovi ostaja enak izvirniku. A novosti je vseeno zelo veliko.

Ko je pred desetletjem Mitsubishi na trg poslal takrat povsem nov avtomobil v še razvijajoči avtomobilski razred križancev, si v vodstvu znanmke verjetno niso mislili, kako pomemben bo za njihovo prihodnost. Naposled je namreč postal tretji najpomembnejši model v evropski modelni paleti, kamor je doslej romalo približno 25 odstotkov od skupno 333.000 izdelanih primerkov. V Sloveniji na drugi strani ASX predstavlja glavnino, kar 40 odstotkov vseh prodanih vozil znamke.

Danes predstavljeni novi ASX je tako brez dvoma izjemnega pomena za znamko pri nas. A čeprav je ASX v osnovi star že skoraj desetletje, pravzaprav ne gre za nov, temveč le temeljito spremenjen avtomobil, ki prinaša novosti na vseh področjih, še posebno pri videzu. Sprednji del je namreč do vetrobranskega stekla povsem nov, vključno z vsemi žarometi in ostalimi svetlobnimi telesi ki svetijo v LED tehniki – enako tehnologijo pa uporabljajo tudi zadnji žarometi.

Da gre za nekoliko starejši model, priča tudi notranjost. Tu se namreč še vedno nahajajo klasični merilniki, 'analogna' ročna zavora, a hkrati tudi povsem nov info-zabavni sistem z osempalčnim zaslonom, povezljiv z obema najbolj popularnima operacijskima sistema na pametnih telefonih. No, poskrbljeno je bilo tudi za varnost, saj so mu namenili sistem za samodejno zaviranje, tehnologijo za samodejni preklop med dolgim in kratkim svetlobnim snopom, na voljo pa je celo sistem za opozarjanje na prečni promet zadaj.

Do 200 kupcev na leto

Tretja velika novost je dvolitrski bencinski motor družine Mivec. Ta nadomešča nekdanji 1,6-litrski agregat, s 110 kilovati moči in 200 njutonmetri navora pa je tudi nekoliko bolj zmogljiv. Moč se bo sicer prenašala bodisi na sprednji kolesni par (proti doplačilu pa na vsa štiri kolesa, pri čemer bo štirikolesni pogon elektronsko krmiljen, ponujal pa bo tri nastavitve) prenašala preko petstopenjskega ročnega ali pa brezstopenjskega samodejnega CVT menjalnika.

Prenovljeni ASX je torej že moč naročiti pri pooblaščenih trgovcih, pri čemer pa bo glede na vrsto pogona in menjalnika moč izbirati med 11 različicami vozila. Osnovna različica z dvokolesnim pogonom in ročnim menjalnikom bo tako stala 15.990, cene pa se bodo nato gibale do 25.990 evrov. Ob tem domači zastopnik računa, da bo letos uspel prodati okrog 30 vozil, prihodnje leto pa naj bi ta številka znašala že 200 vozil.