Nova generacija japonskega športnega terenca, tokrat s priključno hibridnim pogonom, novo podobo in tehnološkimi posladki.
Gre že za četrto generacijo Outlanderja in tretjo generacijo v priključno hibridni izvedbi, vendar ni povsem svež, v tej podobi je namreč na Japonskem in v ZDA naprodaj od konca leta 2021. Zdaj je za evropski trg nekoliko vizualno in tehnično spremenjen, zaznamujejo ga robustna zasnova, večje mere in vpadljiva zunanja oblika, ki je najbolj izrazita na sprednjem delu z velikimi žarometi s svetilnimi diodami.
Zadnji del z vodoravno razporejenimi zadnjimi lučmi deluje harmonično in povzema šesterokotni motiv legendarnega Mitsubishija Pajero. V dolžino meri 4,72 metra, 20-centimetrska oddaljenost karoserije od tal pa dokazuje, da se ne ustraši tudi nekoliko zahtevnejših voznih podlag.
Pred voznikovimi očmi je vodoravno poravnana armaturna plošča, materiali in izdelava naredijo bistveno boljši vtis v primerjavi s predhodnikom. Z veliko pozornostjo do detajlov so prestavne ročice, gumbi, stikala in vratne kljuke zasnovane za natančne povratne informacije. Sedeži so udobni in večkratno nastavljivi; odvisno od opreme ali po želji funkcije ogrevanja, prezračevanja in masaže ter široka paleta usnjenih oblog in na dotik mehkih površin zagotavljajo prijeten ambient.
Medosna razdalja 2,70 metra zagotavlja dovolj prostora za potnike spredaj in zadaj. Zadnje sedeže je mogoče podreti v razmerju 40:20:40, čeprav jih ni mogoče premakniti. Prtljažnik v običajni konfiguraciji ponuja 495 litrov, s popolnim podiranjem zadnjih sedežev pa se to lahko poveča do 1404 litrov.
Novi Outlander za svoj pogon uporablja prenovljen priključni hibridni sistem naslednje generacije, vendar je njegov osnovni princip delovanja znan že iz predhodnika in modela Eclipse Cross. Srce avtomobila ostaja 2,4-litrski štirivaljni bencinski motor s precej skromnimi 100 kilovati (136 KM), z njim pa sodelujeta dva elektromotorja, eden zadaj z enako močjo in eden spredaj s 85 kW. Kompleksno prepletanje serijskega in vzporednega hibridnega pogona ustvari sistemsko moč 225 kW (306 KM).
Za krmiljenje pogona elektronska nadzorna enota izbere optimalen način glede na situacijo – izključno električni, kot serijski hibrid z motorjem z notranjim izgorevanjem kot generatorjem ali v neposrednem vzporednem pogonu. Več kot dve toni težak avtomobil pospeši do 100 km/h v 7,9 sekunde. Samo z elektriko pa Outlander lahko prevozi do 86 kilometrov. Oskrba z elektriko je mogoča na klasičnih vtičnicah in polnilnih postajah tudi s hitrim polnjenjem, kjer se baterija od 10-80% napolni 30 minutah.
Novi Outlander je na slovenske ceste zapeljal z izhodiščno ceno 48.990 evrov, medtem ko je za najdražjo izvedbo treba odšteti 57.490 evrov.
Novo na Metroplay: "Našega posla ne moreš opravljati tako, da imaš telefon na tiho!" | Matjaž Germ