V šesti generaciji je zdaj prenovljeni Polo mnog bolj odrasel in pravzaprav bolj podoben Golfu, kot kadarkoli. Tudi po vgrajeni tehniki ...
Še ne tako dolgo nazaj, so tudi pri nas vodilni pri znamki Volkswagen resno načrtovali le prodajo treh modelov - Pola, Golfa in Passata. Zdaj so razmere na trgu seveda povsem drugačne in tudi Polo, ki se je rodil davnega leta 1975 kot sorodnik Audija 50, ima zdaj številne konkurente v tem segmentu. Kar je še bolj pomembno - večina teh sodi v dane najbolj popularen razred športnih terencev ali križancev.
Tako zdaj pri Volkswagnu ugotavljajo, da so se količine Pola precej zmanjšale, še vedno pa ostaja pomemben igralec na trgu. In če so ob prelomu tisočletja kanili prodati med dva in tri tisoč Polov, jih želijo drugo leto prodati kakšnih tisoč. To je pač nova realnost v tem segmentu (A0 ali B). Toda, kot je povedal direktor znamke Marko Škriba, to seveda ne pomeni nič drugega, kot da so se številke porazdelile po več modelih. In razpršitve še ni konec, saj v kratkem prihaja še novi mali SUV Taigo, ki bo ravno tako odščipnil nekaj kupcev tradicionalno oblikovanemu Polu s petimi vrati.
Seveda se tudi pri nas ukvarjajo s krizo polprevodnikov (pri nas bi naj trenutno manjkalo okoli 5.000 avtomobilov vseh znamk!), toda Škriba pravi, da se stvari vendarle malce izboljšujejo. In to velja tudi za Pola - kdor se bo odločil za avtomobil iz zaloge, ga bo dobil hitro, kdor bo naročal posebej opremljeno verzijo, pa se bo moral soočiti s čakalno dobo vsaj šestih mesecev (poleg krize je treba računati še na dejstvo, da avtomobil prihaja iz Južne Afrike).
45 let uspehov in 18 milijonov prodanih avtomobilov
Cel kup novosti so mu namenili, o katerih smo sicer že izdatno pisali (več si lahko preberete tukaj), če pa na hitro osvežim - zunanjost je zdaj z novimi žarometi, pokrovom motorja in povezovalno letvico, ki je lahko tudi osvetljena, pa odbijačem, ... precej bolj posebna večjemu Golfu. Podobno velja tudi za zadek z novimi lučmi.
Osvežena je tudi notranjost, z novim volanom in manj stikali, merilniki so vselej digitalni (dve verziji), pa opcijskim 9,2 palčnim infozabavnim zaslonom, popolno povezljivostjo in nadzorom na daljavo (E-sim kartica) preko aplikacije. Novih je nekaj asistenčnih sistemov, na primer Travel Assist, nova je sredinska varnostna blazina, na splošno pa velja, da ima avto več opreme od predhodnika.
Dva oziroma trije trivaljniki
Pri motorni paleti velja poudariti, da dizla ni več, zaenkrat gre la za dva bencinska litrska trivaljnika s 70 kW (95 KM) in 81 kW (110 KM), močnejšega je moč kombinirati tudi z DSG menjalnikom. Poleg tega bo Polo ponovno na voljo v različici 1.0 TGI z dvovalentnim pogonom na zemeljski plin in bencin. Motor 1.0 TGI zmore 66 kW (90 'konjev'). No, tu je seveda še GTI s 152 kW (207 'konjev'), ki prihaja še konec tega meseca.
Cene novega so menda minimalno višje, je pa seveda prenovljeni Polo mnogo bolje opremljen, čeprav je po drugi strani zdaj seznam doplačilne opreme precej krajši v prid poenostavitve nakupa. Različica Life in Entry pa se razlikujeta le v tem, da ima Life v ceni vključeno še dodatno dvoletno jamstvo Porsche Slovenija. Dobrih 15.700 evrov velja najcenejši primerek, najdražji R-line nekaj več kot 21 tisočakov, GTI pa bo menda veljal okoli 26.000 evrov.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del