Novo v Sloveniji: Peugeot 3008 in 5008 - po novem tudi na elektriko

21. 1. 2021 | Jure Šujica
Deli

Manjši izmed obeh križancev bo s prenovo na voljo tudi kot hibrid, v letu 2021 naj bi pri nas s takšnim pogonom našel 20 kupcev.

Peugeot danes velja za eno izmed najbolj uspešnih avtomobilskih znamk v Evropi, pa tudi v Sloveniji in velik del zaslug za to gre tudi modeloma 5008 ter še nekoliko bolj 3008, ki sta s prihodom na trg leta 2017 oziroma 2016 prinesla preporod znamke – tako na oblikovnem, kot tudi tehničnem področju in kupci so jima hitro pritrdili, na kar kaže tudi prodajna statistika.

Če so kupci v petih letih in pol prodaje modela 3008 prve generacije kupili nekaj manj kot 2.400 vozil, pa so pri Peugeot Slovenija na drugi strani v prihodnjih štirih letih in pol prodali že skoraj 2.700 vozil druge generacije. K temu je zagotovo precej pripomogel tudi naziv Slovenski avto Leta. Na enaki osnovi je zato kasneje nastal še 5008, s katerim so pri Peugeotu nadomestili istoimenskega enoprostorca in čeprav je (precej) večji izmed obeh bratov na cesto zapeljal leto dni kasneje, so se pri Peugeotu odločili, da prenovljeni izvedbi obeh modelov predstavijo sočasno.

Treba je priznati, da prenova ni bila pretirano obsežna, vsekakor pa je na sprednjem delu zelo opazna in enaka pri obeh modelih. Sprednji del je namreč povsem nov, zaznamujejo pa ga precej večja maska hladilnika, ki nima več robu. Spremenjeni so tudi sprednji žarometi, katerim so dodane dnevne luči v slogu modelov 208 in 508. No po slednjih sta povzela tudi številsko oznako modela pod spodnjim robom motornega pokrova.

Znanstvenike osupnile veverice, ki so spremenile vedenje: postale so mesojede

Čeprav je sprednji del izdatno spremenjen, pa je to pravzaprav edina karoserijska sprememba, ki sta je bila avtomobila deležna. Na zadku je namreč mogoče opaziti le nekoliko spremenjene luži in pa temnejšo prozorno plastiko, ki se nahaja pod zadnjim steklom in povezuje luči. Zunanjost je sicer po novem mogoče popestriti s paketom črnih dodatkov, poimenovanim Black pack, za katerega pri Peugeotu zahtevajo 350 evrov, med drugim pa zajema 19-palčna platišča, temnejša stekla, črno masko in še nekaj drugih dodatkov.

Bolj kot vizualna je bila zato nedavna prenova tehnološke narave. V kabini je tako najbolj opazen nov 10-palčni infozabavni zaslon, občutljiv na dotik, ki pa ga je še vedno deloma mogoče upravljati s sedmimi klavirskimi tipkami, ki se nahajajo pod njim. Med najpomembnejšimi tehnologijami, ki jih je par vozil prejel sta sistem za nočno vidljivost in pa prilagodljivi tempomat s funkcijo Stop and Go. Prvi po zgledu modela 508 omogoča zaznavanje živih bitij na razdalji do 250 metrov s pomočjo infrardeče svetlobe, sliko pa projicira na digitalno instrumentno ploščo.

Že omenjeni prilagodljivi tempomat medtem omogoča popolno samodejno zaustavitev vozila (na primer pred semaforjem) in pa samodejno speljevanje v roku treh sekund – po preteku tega časa mora voznik sistem 'prebuditi' s pritiskom na stopalko za plin.

Če smo bili pri modelu 5008 doslej vajeni, da je bil doslej serijsko opremljen le z dvema sedežnima vrstama, pa so se pri francoskem podjetju odločili, da uslišijo potrebe velikih družin, ki veljajo za najpogostejše kupce modela in jim že serijsko ponudijo tudi tretjo sedežno vrsto. Sicer pa bo videz kabine odvisen od izbire enega izmed šestih paketov opreme, pri čemer bo po novem mogoče za večji občutek prestižna notranjost oplemenititi tudi z vstavki iz lesa in rdečim usnjem

Motorna ponudba bo sestavljena iz dveh bencinskih, 130 in 180 'konjskih' (96-133 kilovatnih) motorjev, dveh enako zmogljivih dizlov in pa dveh hibridnih pogonov – a nikakor ne v obeh modelih. 5008 bi tako na voljo le z obema dizloma in šibkejšim bencinskim motorjem, 3008 pa z obema bencinskima motorjema, najšibkejšim dizlom, medtem ko bosta oba hibrida nadomeščala močnejšega dizla in bosta ponujala 225 oziroma kar 300 'konjev' (165-221 kilovatov) moči, hkrati pa tudi 59 kilometrov električne avtonomije.

Cenik za model 3008 se začne pri 24.220 evrih, kolikor stane izvedba s šibkejšim bencinskim motorjem in opremo Active (samodejni menjalnik je dva tisočaka dražji), konča pa se pri 52.930 evrih, kolikor stane najmočnejši hibrid z opremo GT Pack. Cenik modela 5008 se na drugi strani začne pri 27.600 evrih (1.2 PureTech Active) in konča pri 43.020 evrih, kolikor stane izvedba z dvolitrskim dizlom in opremo GT Pack. V letošnjem letu naj bi sicer pri Peugeotu prodali 555 primerkov modela 3008 in 220 vozil 5008, večinoma dizlov in vsaj s paketom opreme Allure.

Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji