Novo v sloveniji (predpremiera): Nissanova aduta za bližnjo prihodnost

Novi Qashqai bo na slovenskih cestah konec poletja, električni kupejevski športni terenec Ariya sledi v začetku prihodnjega leta

Po razmeroma dolgem zatišju se na domačem avtomobilskem trgu tudi pri Nissanu obeta nekaj novosti. Pravzaprav letos prihaja nova generacija prodajno najuspešnejšega Qashqaija, v začetku prihodnjega leta pa se s povsem novo Ariyo obeta še okrepitev med električnimi avtomobili. Oba novinca so za oči avtomobilske novinarske  srenje za nekaj ur pripeljali tudi v Slovenijo, a se začetni apetit še ne more potešiti s cenami in drugimi prodajnimi podrobnostmi

Novi Qashqai z bogato dediščino

Qashqai z več kot tremi milijoni prodanih primerkov velja za najuspešnejšega urbanega križanca v Evropi in z bogato dediščino več kot teh milijonov prodanih primerkov, se na ceste podaja tretja generacija. Kot že za prejšnji generaciji so tudi za oblikovanje novega Qashqaija, ki je s 4,42 metra dolžine tri centimetre in pol daljši od predhodnika poskrbel stilisti iz Nissanovega britanskega oblikovalskega studia. Zunanjost je nekoliko bolj dinamična, poleg ostrejših karoserijskih potez pa izstopajo predvsem 20-palčna platišča.  

V notranjosti ima novinec ima napredno multimedijsko napravo z naborom povezljivih storitev, med njimi tudi enostavno povezovanje pametnih telefonov, brezžično omrežje za do sedem naprav znotraj avtomobila in posebno aplikacijo za upravljanje in nadzor avtomobila. Novi večfunkcijski zaslon z diagonalo 12,3 palca ponuja niz prilagodljivih postavitev za prikaz navigacije, zabavnih funkcij, obvestil o prometu ali delovanju avtomobila, ki jih voznik izbira z novim stikalom na dotik na volanu.

Povečana medosna razdalja z bolj učinkovito razporeditvijo pomeni več prostora za potnike, medtem ko je skupna prostornina prtljažnika glede na prejšnjo generacijo povečana za več kot 50 litrov. Ker pri Nissanu postopno opuščajo dizelske motorje, bo v Qashqaiju glavna vloga pripadla 1,3-litrskemu prisilno polnjenemu bencinskemu motorju z močjo 101 oziroma 115 kilovati (138 in 156 KM) v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim ali novim samodejnim menjalnikom ter s sprednjim ali štirikolesnim pogonom.

Ta motor bo spremljala blaga hibridna tehnologija, prihodnje leto pa bo Qashqai na voljo z združbo bencinskega motorja s spremenljivim kompresijskim razmerjem, električnega generatorja in elektromotorja. Bencinski motor služi le za proizvajanje električne energije, kolesa pa žene izključno elektromotor

Novi Qashqai bo na slovenski trg zapeljal ob koncu poletja. Cene še niso znane, neuradno pa naj bi bile od dva do tri tisočake višje kot pri odhajajočem modelu.

Ariya za novo obdobje

Nissan je bil med začetniki novejše dobe avtomobilske elektrifikacije, toda niti prodajno uspešni Leaf in še manj dostavni eNV200 nista več najmlajša. Zdaj se znamka vrača z električnim kupejevskim športnim terencem Ariya, ki je postavljena na novo, električnemu pogonu prilagojeno platformo zavezništva Renualt-Nissan-Mitsubishi.

Na evropskih trgih bo 4,660 metra dolga Ariya na voljo v petih različnih izvedbah in z baterijama s kapaciteto 63 kWh ali 87 kWh. Najmočnejši motor bo razvil spoštljivih 290 kilovatov (394 KM) in bo križanca pognal kar do hitrosti 200 kilometrov na uro, avtomobil pa bo lahko vlekel do poldruge tone težko prikolico. Osnovni motor bo iz sebe iztisnil 160 kilovatov (218 KM), pri obeh se bo lahko navor prenašal na dve ali na vsa štiri kolesa, najzmogljivejša Ariya pa naj bi z enim polnjenjem lahko prevozila do 500 kilometrov.

V notranjosti si voznik in potniki lahko obetajo prostorsko razkošje, visoko raven udobja in celovito digitalizacijo. Dva 12,3-palčna zaslona sta v vlogah osrednjega nadzornega in informacijskega sistema, številne funkcije pa je mogoče aktivirati z glasovnim ukazom. Inovativnost notranjega okolja zaznamujeta predvsem predal z zložljivo mizo, ki se nahaja pod armaturno ploščo in drsna sredinska konzola. Potniška kabina se tako lahko spremeni iz dnevne sobe v mobilno pisarno.

Ariya trenutno še ni v serijski proizvodnji, zato je seveda še precej prezgodaj za cenovne in druge informacije, ki bodo zanimale kupce.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja