Novo v Sloveniji: Škoda Scala

21. 5. 2019 | Jure Šujica
Deli

Naslednik Rapida Spaceback bo od predhodnika večji, cena od dobrih 15.000 evrov naprej. 

Avtomobilska znamka Škoda zadnja leta tako v Sloveniji kot v svetu dosega pozitivne rezultate. To je na današnji tiskovni konferenci izpostavil tudi Petr Podlipny, direktor Škode Slovenije, ki je ob tem dodal, da je prodaja znamke v obdobju med letoma  2009 in 2019 narasla z 2506 prodanih vozil v letu dni na kar 7600, kolikor naj bi jih letos prodali na slovenskem trgu; če bi proizvodnja to dovoljevala, bi bile številke še višje.

Med modeli, ki bodo zagotovo pripomogli k boljšim prodajnim številkam, je brez dvoma novinec na trgu, model Scala. Povsem nov model na trgu bo zamenjal model Rapid oziroma Rapid Spaceback, pri čemer je od slednjega še nekoliko večji. Scala je namreč le dva centimetra krajša kot križanec Karoq oziroma šest centimetrov daljša od predhodnika. Več je centimetrov tudi v širino, v prtljažniku, ki meri 467 litrov, pa je za 52 litrov več prostora kot pred tem, s podiranjem sedežev je prostornino mogoče povečati na 1.410 litrov. Povedano drugače: Scala je prostorsko na ravni prve generacije Octavie.

Scala pa ni napredovala le na področju prostora, temveč tudi oprem. Na voljo bodo namreč številni tehnični elementi, znani že iz dražjih modelov. Če začnemo na varnostnem področju, bodo kupcem (pogosto sicer za doplačilo) na voljo prilagodljivi LED-žarometi, med šest in devet varnostnih blazin, sistem za nadzor prometa pred vozilom, ob njem in za njem, aktivni radarski tempomat, ki deluje do hitrosti 210 kilometrov na uro, sistem za samodejno parkiranje in še bi lahko naštevali. Infozabavni sistemi bodo trije s premeri zaslona od 6,5 do 9,2 palca, digitalizirana pa bo lahko tudi armaturna plošča.

Paketi opreme bodo štirje: Active, Ambition, Style in Dynamic, prav toliko pa bo tudi bencinskih motorjev, trije litrski trivaljniki z močjo med 66 in 85 kilovati (90–115 'konji') ter 1,5-litrski štirivaljnik z močjo 110 kilovatov (150 'konjev') s tehnologijo izklapljanja valjev. Dizelske barve bo zastopal le en 1,6-litrski agregat, z izjemo najšibkejših dveh motorjev pa bodo vsi na voljo z ročnim šeststopenjskim ali avtomatskim sedemstopenjskim menjalnikom.

Znan je tudi cenik vozil: za Scalo z najšibkejšim bencinskim motorjem in opremo Active bo treba odšteti 15.046 evrov, medtem ko bo za najdražjega dizla z avtomatskim menjalnikom ter opremo Dynamic treba odšteti 22.700 evrov. Zastopnik načrtuje, da bo v letu 2019 dobavil med 400 in 500 vozil, v prihodnjih letih pa bo na leto na naše ceste zapeljalo med 700 in 800 vozil, s čimer bo Scala dosegla 11-odstotni tržni delež v svojem razredu.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja